Mieszkańcy zdecydowali jak będzie przebiegać trasa tramwajowa przez Klecinę. Nowy most nad rzeką Ślęzą będzie także dla samochodów - takie są najważniejsze ustalenia konsultacji społecznych dotyczących tej inwestycji.
Ostatecznie 82,8% mieszkańców wskazało wariant 1 jako najlepszy pod względem technicznym, środowiskowym, społecznym oraz ekonomicznym. Nowa trasa tramwajowa ma prowadzić przez północną część Kleciny, w głąb osiedla, kończąc bieg na nowej pętli przy ul. Kupieckiej, w rejonie skrzyżowania z ulicami Karmelkową i Giełdową. Szacowana długość planowanej linii wynosi około 2 km.
Tak głosowali mieszkańcy Przebieg trasy zgodny jest z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, w którym rezerwa terenu pod tzw. „Łącznik Kleciński” przewidziana jest pod drogę zbiorczą. Tory tramwajowe krzyżować się będą z ulicami: Przyjaźni, Krzycką, Skarbowców oraz - po przekroczeniu rzeki Ślęzy - z ulicami Dożynkową i Jutrzenki, aż do ul. Kupieckiej.
Droga pomiędzy Ślęzą, a Karmelkową powstaje staraniami deweloperów, drogę z mostu w kierunku Krzyków zbudowana zostanie razem z tramwajem do istniejącej drogi z płyt (kończy się na wysokości przychodni weterynaryjnej Krzycka). Pozostały odcinek do ul. Przyjaźni pozostanie rezerwą pod drogę. Razem z tramwajem powstanie też nowa ulica w śladzie obecnej drogi z płyt - od tzw. Łącznika Klecińskiego aż do skrzyżowania Krzycka-Przyjaźni.
Jednym z kluczowych elementów projektu będzie także budowa drugiego toru na ul. Przyjaźni. w tej chwili znajduje się tam tylko jeden tor, wykorzystywany naprzemiennie przez tramwaje jadące w obu kierunkach. Dołożenie drugiego toru znacząco zwiększy przepustowość oraz płynność ruchu.
Obecnie projektant prowadzi prace. Przygotowanie dokumentacji kosztuje ponad 2,4 mln zł. Prace projektowe potrwają do II kwartału 2027 roku. Po ich zakończeniu miasto będzie mogło rozpocząć procedury związane z realizacją inwestycji.













