Blisko 6 milionów złotych kosztowała modernizacja pierwszej dwukierunkowej wrocławskiej Skody 19T. Tramwaj jest już we Wrocławiu. Po przejściu niezbędnych testów, będzie gotowy wyjechać na tory już w pierwszym kwartale 2026 roku. To inwestycja, która przedłuży jej żywotność o kolejne 15 lat.
W ramach kontraktu do MPK trafi 6 zmodernizowanych tramwajów (kolejna Skoda ma przyjechać do stolicy Dolnego Śląska jeszcze w tym roku), a docelowo obejmie 31 pojazdów, czyli wszystkie dwukierunkowe Skody, które jeżdżą po wrocławskich torowiskach. Kontrakt na modernizacje wszystkich tramwajów czeskiej firmy jest wart blisko 190 milionów złotych.
– Od kilku lat bardzo intensywnie inwestujemy w tabor tramwajowy MPK. Po Wrocławiu kursuje już 46 tramwajów Moderusów Gamma, a zaledwie kilka dni temu powitaliśmy kolejną, nową Pesę 146N. Po zakończeniu dostaw będziemy mieli we Wrocławiu aż 86 zupełnie nowych tramwajów. Jednak wzmacnianie taboru to nie tylko duże zakupy, ale też inwestowanie w starsze tramwaje. Dzięki temu tramwaj 19T będzie nam służył przez kolejne lata, tym razem w nowoczesnym wydaniu – komentuje Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Zmiana nie dotyczy tylko wyglądu pojazdu, ale również przeprowadzono prace remontowe i konserwacyjne na przykład konstrukcji pojazdu. Tramwaj ma być bardziej energooszczędny. Wewnątrz powinno być ciszej. Tramwaj ma nowe drzwi. W środku nie ma już wielkiej półki, są natomiast dodatkowe siedzenia. Zamontowano nowoczesną informacje pasażerską, gniazdka ładowarek dla pasażerów. Wygodniej ma być osobom z niepełnosprawnością. Podczas prac odnowieniu poddawane są kabiny motorniczych. Wszystkie pulpity są wymienione na nowe, kabiny zostaną wyposażone w nowe szyby, nowy system klimatyzacji i ogrzewania oraz dodatkowy ekran od kamery zewnętrznej. Kabiny wyposażone zostaną w nowe fotele z szerokim zakresem regulacji poprawiające komfort pracy motorniczych.














