Jutro (31 października) otwarty zostanie węzeł Klikuszowa na nowej zakopiance, udostępnionej kierowcom pod koniec wakacji. Udrożniony zostanie również przejazd starą zakopianką z Nowego Targu do Klikuszowej. – Dotychczasowy przebieg drogi został zmieniony, przesunięto ją nieco na zachód, obniżono jej przebieg o ok. 2 m i wybudowano rondo łączące starą i nową trasę – informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Czytaj również:
Na trasie nowej zakopianki przez cały czas utrzymujemy ograniczenie prędkości do 70 km/h. realizowane są tam jeszcze prace związane m.in. z budową ok. 1 km ogrodzenia.
Nowy ślad
Wybudowany odcinek to ponad 16 km drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) poprowadzony w nowym śladzie. Na trasie powstało 27 obiektów, z czego 12 ma ponad 100 m długości. Najdłuższe estakady zlokalizowane są w Lasku (687 m) i przed węzłem Nowy Targ Zachód (527 m). W ramach inwestycji powstały cztery węzły – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Dzięki niej cała droga między stolicami Małopolski i Podhala jest dwujezdniowa i dwupasmowa.
Finansowanie
Inwestycja jest realizowana ze środków budżetu państwa. Wartość kontraktu to prawie 995 mln zł.
Źródło i fot.: GDDKiA w Krakowie