Wydarzenie artystyczne, koncerty i festiwale mają wpływ na lokalną gospodarkę oraz wpływają pozytywnie na wizerunek miast i regionów.
Rozwój komunikacji, a szczególnie tej lotniczej rozszerzył dostępność miast i regionów, choćby tych położonych z dala od komunikacyjnych centrów. Dzięki rozwojowi sprzedaży on-line, zakup biletów, wypożyczenia samochodu czy rezerwacja noclegów nie są już niczym nieograniczone. Dziś wydarzenie sportowe, artystyczne czy biznesowe magnetyzują uczestników, widzów i kibiców. Okazuje się bowiem, iż obok wydarzeń sportowych, podążanie za ulubionymi artystami a choćby kibicowanie utalentowanym dzieciom staje się sposobem na życie.
W naszym mieście i regionie nie brakuje wydarzeń, choć ich wielkość i charakter mają ograniczony wpływ na lokalny biznes.
Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Krystyny Jamróz w Busku-Zdroju wypełnia lokalne obiekty podczas wakacji. Fani kina chętnie odwiedzają Sandomierz w czasie Festiwalu Filmów Niezwykłych. Z kolei uczestnicy Międzynarodowego Festiwalu Kultury Młodzieży Szkolnej korzystają z taniej bazy noclegowej zlokalizowanej w internatach czy akademikach.
W przyszłości rozwijać będziemy projekty GeoFestiwalu łączącego wiele obiektów i aktywności turystycznych czy Festiwalu Literackiego Herlinga-Grudzińskiego oraz Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego.
Do Kielc chętnie przyjeżdżają miłośnicy literatury, teatru i aktywnego wypoczynku. Warto więc wspierać organizację w naszym mieście Międzynarodowego Konkursu dla Projektantów i Entuzjastów Mody OFF FASHION czy Festiwalu Tuningu DUB IT.
To jednak takie wydarzenia jak Mistrzostw Świata International Dance Organization w tańcu jazzowym, modern i balet, w którym uczestniczy ponad 3500 tancerzy z 30 państw mają znakomity wpływ na lokalny rynek turystyczny.
Trwające 10 dni wydarzenie przyciągnęło do Kielc tysiące miłośników tańca i bardzo często towarzyszące im osoby najbliższe. Wszystkie obiekty noclegowe w mieście i okolicy zostały wynajęte. Do Kielc przyjechali tancerze z USA, Kanady, Meksyku, czy RPA. Swoich reprezentantów ma większość państw europejskich. Oczywiście Polska również.
Skromnie szacując… jeżeli każdy z uczestników wyda na pobyt w naszym mieście 600 zł, to kwota, która zasili lokalną branżę gastronomiczną i hotelarską sięgnie milionów złotych. Zyska również branża transportowa. Ponadto sklepy z pamiątkami.
Warto ponadto zwrócić uwagę na korzyści marketingowe i promocyjne. Większość z uczestników relacjonuje w mediach społecznościowych swój pobyt w Kielcach. Napis I Love Kielce pojawi się na tysiącach zdjęć wysłanych do różnych części świata.
Trzeba zatem budować i wspierać projekty, których oddziaływanie ma zasięg ogólnopolski i międzynarodowy. W ostatnich latach do najważniejszych telewizyjnych wydarzeń muzycznych dołączył kielecki festiwal Magiczne Zakończenie Wakacji. Dziś obok Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu, TOP OF THE TOP Sopot Festival czy Sopot TOPtrendy obraz z Kielc gromadzi największą publiczność przed telewizorami.
Zobacz też koniecznie:
O tym się mówi