Tarnobrzescy radni przyjęli uchwałę, która ma zapewnić funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami w mieście do końca tego roku.
Analiza wpływów i wydatków systemu gospodarowania odpadami w Tarnobrzegu wykazała, iż bieżące wpływy są niewystarczające na pokrycie bieżących wydatków. – Kiedyś gmina nie mogła dopłacić ani złotówki do systemu dzisiaj jest możliwość pokrycia brakujących kosztów – mówiła podczas sesji naczelniczka Wydziału Gospodarki Komunalnej i Środowiska, Jolanta Hyla.
-Ja mam problem z tą uchwałą. Nie ma w niej informacji o kwocie – zwracał uwagę radny Norbert Mastalerz.
Naczelniczka Jolanta Hyla wyjaśniła.
Obecnie w trakcie rozstrzygania jest przetarg na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu miasta Tarnobrzega. Wygrany oferent ma realizować usługę przez rok. Prezydent Tarnobrzega Łukasz Nowak tłumaczy czym to jest spowodowane.
Wiadomo, iż do przetargu ogłoszonego przez Tarnobrzeg stanęła tylko jedna firma. Jest to podmiot, który w tej chwili odpowiada za o odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów.