Tłok na Wrocławskiej. Czy przebudowa ronda św. Urbana ulży kierowcom?

2 dni temu

To jedna z kluczowych inwestycji drogowych w mieście. Zwiększenie przepustowości ulicy Wrocławskiej, a co za tym idzie przebudowa ronda św. Urbana. Miasto przygotowuje się do rozpoczęcia prac i wygląda w przyszłość biorąc pod uwagę poszerzenia wylotu z miasta.

Na ile korzystna będzie przebudowa Ronda św. Urbana i czy wystarczy to do rozładowania korków na ul. Wrocławskiej? Paweł Tonder wielokrotnie podkreślał, iż poszerzenie drogi wylotowej z miasta będzie jednym z jego najważniejszych zadań. Czy zmiana geometrii ronda wystarczy by zwiększyć przepustowość?

W pierwszej kolejności przybudujemy rondo i tak jak też mówiłem w jednej z audycji, będziemy chcieli zaobserwować jak ten ruch się będzie rozkładał. Czy ta przepustowość się na tyle poprawi, iż nie będzie występowało, nie będą występowały te utrudnienia, czy też dalej będzie trzeba weryfikować. I na pewno nie będziemy zlecać dokumentacji projektowej, docelowej, bo chcemy najpierw zrobić koncepcję, żeby zobaczyć jak ta zajętość i ta ewentualność wejścia w tereny zielone i te aleje, które tam są, nie chcielibyśmy ich tracić, więc musimy to rozrysować i zobaczyć, co jest możliwe do zrobienia

Wiceprezydent Zielonej Góry podkreśla, iż w kwestii dalszych działań decydujące będą wyniki badań przepustowości już po przebudowie ronda. jeżeli utrudnienia będą przez cały czas występować miasto przystąpi do opracowania koncepcji poszerzenia ul. Wrocławskiej o dodatkowy pas ruchu.

Idź do oryginalnego materiału