To mieszkańcy wybiorą mural na szkole – trwa głosowanie

2 dni temu

Burmistrz Dziwnowa Łukasz Dzioch zaprasza mieszkańców gminy Dziwnów do głosowania i wyboru muralu jaki pojawi się na budynku szkoły podstawowej.

Drodzy Mieszkańcy!

Przed nami wyjątkowa szansa, by wspólnie wybrać projekt muralu, który już niedługo może ozdobić jedną ze ścian w naszym pięknym Dziwnowie! Pomorze Zachodnie realizuje niesamowitą inicjatywę – murale w 11 miejscowościach regionu, w tym u nas! Te wyjątkowe dzieła sztuki nie tylko będą cieszyć oko, ale też… oczyszczać powietrze! Dzięki specjalnym farbom będą pochłaniać składniki spalin, a ich przesłanie ma inspirować nas do dbania o naturę.

Wejdź na https://biznes.wzp.pl/dziwnow-wybierz-swoj-ulubiony-projekt/ i oddaj swój głos na projekt, który chcesz zobaczyć w naszej miejscowości!

Głosowanie trwa do 25 maja – nie zwlekaj!

Wspólnie możemy sprawić, iż Dziwnów zyska nie tylko piękną ozdobę, ale też symbol troski o środowisko!

Szybkie łodzie przypłyną do portu Dziwnów, szykuje się na spektakularne widowisko!
Powiatowy Dzień Strażaka tym razem w Dziwnowie – zdjęcia

Projekt 1

(praca zgłoszona w konkursie pod numerem 1)

Projekt muralu przedstawia dziewczynkę frunącą nad miastem na skrzydłach utkanych z liści. Jest to metaforą zarówno siły jaka płynie z natury jak również możliwości, które otwierają się przed młodymi ludźmi podczas zdobywania wiedzy w szkole. Mural jest energetyczny i dodaje dzieciom wiary w siebie i przysłowiowych „skrzydeł” w dążeniu do swoich celów, podkreślając jednocześnie rolę postaw proekologicznych w naszym życiu.

Projekt 2

(praca zgłoszona w konkursie pod numerem 2)

Mural przedstawia jelenia szlachetnego (Cervus elaphus). To piękne i dumne zwierzę symbolizuje siłę i piękno natury. To gatunek dość licznie występuje w lasach woj. zachodniopomorskiego. Ten ekotyp nosi nazwę jelenia zachodniopomorskiego. Jeleń jest zwierzęciem łownym z okresem ochronnym. Choć sporo osobników żyje na tym terenie, to spotkania z nimi są rzadkie i wyjątkowe. To również niezwykle ważne zwierzę dla bioróżnorodności. Jego obecność symbolizuje skuteczność działań na rzecz ochrony przyrody prowadzonych na tych terenach.
Mural jest utrzymany w pastelowych barwach ze względu na zastosowanie farb fotokatalitycznych, których wydajność w oczyszczaniu powietrza jest najwyższa, jeżeli kolor farby jest jasny. Hasłem przewodnim dla cyklu murali ekologicznych jest: Pomorze Zachodnie – Strażnicy Natury. Styl lekko abstrakcyjny, geometryczny, nawiązuje do sztuki nowoczesnej.

Projekt 3

(praca zgłoszona w konkursie pod numerem 3)

Mural z jesiotrem ukazuje ten zagrożony gatunek w jego naturalnym środowisku – rzece Dziwnej i wodach przybrzeżnych Bałtyku, charakterystycznych dla Dziwnowa. Dynamiczne pociągnięcia pędzla oddają ruch wody, symbolizując życie i odrodzenie. Kompozycja w pastelowych, chłodnych tonacjach z akcentami złamanych błękitów i ciepłej ochry buduje wrażenie lekkości i przestrzeni, wspierając jednocześnie działanie farb fotokatalitycznych, które najlepiej oczyszczają powietrze przy jasnych barwach. Jesiotr, niegdyś „królewska ryba” pomorskich rzek, jest metaforą utraconego bogactwa przyrody, które wciąż można ocalić. Praca niesie ekologiczne przesłanie, zachęcając do refleksji nad ochroną rzek i wodnych gatunków.

Projekt 4

(praca zgłoszona w konkursie pod numerem 4)

Projekt muralu ekologicznego pt. „Dziewczyna z wiatrakiem”, który ma zostać zrealizowany na
ścianie budynku szkoły podstawowej w Dziwnowie, to poetycka, a zarazem głęboko symboliczna opowieść o współczesnym podejściu do energii odnawialnej i relacji człowieka z naturą. W centrum kompozycji widzimy dziewczynkę, która z delikatnością dziecka dmucha w turbinę wiatrową trzymaną niczym dziecięcy wiatraczek – to subtelna metafora czystej energii, nadziei oraz przyszłości, którą kształtujemy już dziś. w nowatorski sposób przybliża temat ekologii, ukazując odnawialne źródła energii jako naturalny, niemal bajkowy element codzienności. Turbina, z której wirników wydobywa się wiatr, zlewa się z pastelowym niebem, nadając scenie lekkość i baśniowy klimat – jednocześnie przekazując głęboką
ideę, iż czysta energia powinna być czymś tak oczywistym i naturalnym jak oddech.
Projekt ten ma szczególną siłę oddziaływania emocjonalnego – łagodna twarz dziecka, delikatne kolory, miękkie linie – wszystko to budzi ciepło i zachęca do refleksji. Ale pod tą estetyczną warstwą kryje się wyraźny apel: to my, ludzie, jesteśmy odpowiedzialni za kierunek, w jakim „dmuchamy” – za to, czy rozwój technologii będzie w służbie środowisku, czy wbrew niemu. Mural inspiruje do rozmów o roli odnawialnych źródeł energii, skutkach zanieczyszczenia powietrza i odpowiedzialności człowieka za przyszłość planety. Szczególnie istotne jest jego usytuowanie – na ścianie szkoły podstawowej – co sprawia, iż staje się on wizualną lekcją ekologii, pobudzającą wyobraźnię i świadomość młodych odbiorców. Jednocześnie delikatnie wpisuje się w nadmorski, przestrzenny krajobraz Dziwnowa, stanowiąc jego artystyczne dopełnienie. „Dziewczyna z wiatrakiem” to nie tylko mural – to manifest pokolenia, które może zmienić świat.

Projekt 5

(praca zgłoszona w konkursie pod numerem 12)

Mural „Wiatr przemian” to symboliczna opowieść o przyszłości – tej, która zaczyna się od dziecięcej ciekawości i marzeń, ale prowadzi nas w stronę odpowiedzialności i mądrego współistnienia z naturą. Na tle spokojnego Bałtyku chłopiec unosi w górę latawiec – delikatny, lekki, a jednocześnie napędzany potężną siłą wiatru. W tle majaczą nowoczesne turbiny wiatrowe – znak zielonej transformacji energetycznej, która staje się nieodłącznym elementem krajobrazu Pomorza Zachodniego. To zestawienie – dziecięcej wolności i technologii opartej na naturze – niesie ze sobą istotny przekaz: przyszłość zależy od tego, jak dziś uczymy się wykorzystywać siły przyrody w sposób zrównoważony.
Mural powstaje na ścianie szkoły w Dziwnowie – miejscu, gdzie natura, edukacja i codzienne życie przenikają się wyjątkowo silnie. „Wiatr przemian” ma inspirować młodych do zadawania pytań, rozwijania wyobraźni i dostrzegania w naturze nie tylko piękna, ale i potężnego sprzymierzeńca. To wizualna lekcja o tym, iż zmiana – ta dobra – zaczyna się od wiatru w żaglach i głowy pełnej idei.

Projekt 6

(praca zgłoszona w konkursie pod numerem 14)

„Człowiek jako krajobraz” – projekt ten skupia się na edukacji ekologicznej dzieci i młodzieży. Chłopiec sadzący roślinę to obraz przyszłości w rękach młodego pokolenia. Otaczający go krajobraz pełen natury, wiatraków i światła słonecznego przypomina, iż zmiana zaczyna się od małych gestów. Idealnie wkomponowany w ścianę szkoły mural ma zachęcać dzieci do dbania o środowisko i zrozumienia, iż mają wpływ na świat.

Kliknij aby zagłosować
Idź do oryginalnego materiału