Przez skwer im. Alojzego Pawełka, jedyny w okolicy, może niedługo przejeżdżać tramwaj – otwarto przetarg na projekt linii tramwajowej, która ma połączyć Ochotę i Wolę.
Zgodnie z założeniami prawie kilometr trasy i dwa lub trzy (w zależności od przyjętego wariantu), przystanki mają znajdować się w tunelu pod ziemią. Tramwaj miałby wyjeżdżać na powierzchnię w okolicach skweru Alojzego Pawełka.
– Nie zgadzamy się na to – mówili naszemu reporterowi użytkownicy skweru.
„Mamy bezpieczne rozwiązanie”
Jak jednak zapewniają warszawscy tramwajarze, trasa zostanie poprowadzona w taki sposób, aby miejska zieleń nie uległa zniszczeniu.
– Wybierzemy najlepszy wariant – podkreśla rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz. – Projektant ma zaproponować takie rozwiązania, żeby one ingerowały w jak najmniejszym stopniu w istniejącą zieleń. Natomiast jest miejsce, jest korytarz na tę trasę tramwajową, który pozwala bez większego uszczerbku ją poprowadzić.
Wybrany projektant będzie miał aż 43 miesiące na przygotowanie pełnej dokumentacji.