Tramwaj do Mistrzejowic. 2500-metrowa podziemna przebudowa zakończona

7 godzin temu

Wykonawca tramwaju do Mistrzejowic informuje o zakończeniu przebudowy wszystkich sieci ciepłowniczych na terenie inwestycji.

Prace związane z przebudową sieci ciepłowniczej były prowadzone etapami. Ze względu na zastosowaną technologię zgrzewania rur, każda sekcja musiała zostać w pełni wygrzana przed zasypaniem wykopu. Zgrzewanie rur to proces łączenia rur poprzez podgrzewanie ich końcówek do momentu, w którym stają się plastyczne, a następnie ich połączenie w celu uzyskania trwałego i szczelnego złącza. W przypadku ul. Meissnera konieczne było zgrzanie dwóch segmentów rur o łącznej długości około 200 metrów.

Najmniejsze zastosowane rury zastosowane w projekcie miały raptem 150 mm średnicy, z kolei średnica największych liczyła 1000 mm. Rury te zostały umieszczone pod chodnikami, ścieżkami rowerowymi, parkingami oraz pasami zieleni. Taki układ nie tylko ułatwia dostęp do instalacji podczas napraw, ale także pozwala na minimalizowanie zakłóceń w ruchu drogowym przy pracach konserwacyjnych. W przypadku naprawy nie wymaga to naruszania nawierzchni jezdni, co minimalizuje koszty i nie tworzy utrudnień dla kierowców.

– Dużym wyzwaniem było przeprowadzenie rur przez poprzeczne przejścia głównych ulic.
Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu, stworzyliśmy tymczasowe przejazdy, które zapewniły płynność komunikacyjną i umożliwiły kontynuację prac.
– wskazuje Paweł Kos, kierownik robót sanitarnych w firmie Gülermak.

Przebudowa sieci ciepłowniczej była niezbędna ze względu na kolizje z budowanymi ścianami szczelinowymi na początku ulicy Meissnera oraz przy Rondzie Młyńskim, a także z uwagi na pokrywanie się jej z planowaną trasą linii tramwajowej. Dodatkowo, modernizacja była konieczna, aby dostosować sieci podziemne do obowiązujących standardów technicznych i zapewnić mieszkańcom dostęp do bezpiecznej i trwałej infrastruktury.

Przypominamy, iż sezon grzewczy w Krakowie rozpocznie się 23 września.

Idź do oryginalnego materiału