Tramwaj na Psie Pole! Weź udział w konsultacjach!

strefamiast.pl 4 godzin temu
Zdjęcie: Dwa najlepsze warianty trasy na Psie Pole


W sobotę kolejny etap ważnych konsultacji społecznych w sprawie tramwaju na Psie Pole. To kolejna planowana wielka inwestycja miasta w transport publiczny. Szacowane koszty inwestycji to przynajmniej 830 milionów złotych. W kwocie uwzględniono potrzebę przebudowy ul. Wyszyńskiego wraz z budową trasy tramwajowej oraz w al. Słowackiego, bo tramwaj na Psie Pole wymaga wzmocnienia układu tras także w centrum.

– Przed nami ważne spotkania: 15 marca wszystkich mieszkańców, którzy zechcą przyjść, oraz spotkanie sondażowe, które odbędzie się 22 marca w formie kilkugodzinnych warsztatów, do których zaprosimy osoby, które zgłoszą się dzięki e-formularza – informuje Krzysztof Ziental.

W konsultacjach będą mogli wziąć również udział młodzi mieszkańcy miasta. Każdy z mieszkańców może też wypełnić e-formularz dostępny na stronie wroclaw.pl/konsultacje.

Spotkanie odbędzie się 15 marca o godz. 11 w sali bankietowej PODANO znajdującej się przy Lotniczych Zakłady Naukowych (ul. Kiełczowska 43), na które może przyjść każdy. Mieszkańcy porozmawiają z ekspertami o wariantach tras na Psie Pole.

Po przeprowadzeniu szczegółowych analiz dziesięciu wariantów tras na Psie Pole, w styczniu miasto przedstawiło mieszkańcom „Studium korytarzowe” opracowanie, w którym eksperci wskazali dwa najbardziej korzystne rozwiązania.

Konferencja prasowa przed konsultacjami

– Analiza skupiała się na kluczowych dla budowy trasy aspektach, takich jak m.in. zapewnienie jak największej liczbie mieszkańców swobodnego dostępu do tramwaju oraz optymalizacja kosztu inwestycji w przeliczeniu na mieszkańca, wzięto pod uwagę choćby fakt by jak najmniej ingerować w tereny cenne przyrodniczo, czy potencjalne profile łuków skrętu - tak by tramwaje jechały jak najszybciej – tłumaczy Monika Kozłowska-Święconek.

Przy analizie wielokryterialnej brano bowiem pod uwagę m.in. kryteria dotyczące dostępności do przystanków w odległości do 500 metrów, liczbę potencjalnych pasażerów (w roku 2035 i 2050), szacunkowy koszt inwestycji, kolizje z obszarami chronionymi, długość trasy w obszarze objętym ochroną konserwatora zabytków, liczbę nieruchomości prywatnych do zajęcia, wydzielenie torowiska z jezdni, czas podróży czy wpływ na klimat.

Najbardziej optymalne są trasy rozpoczynające się na skrzyżowaniu al. Brücknera z ulicami Kwidzyńską i Toruńską. Następnie tramwaj jechałby wzdłuż al. Brücknera do ul. Krzywoustego i przez nowy most nad Widawą. – Wariant 1 - liczący około 5,93 km - to trasa prowadząca bliżej Widawy w korytarzu ul. Dywizjonu 303 i dalej w kierunku ul. Litewskiej i cmentarza Kiełczowskiego. Pętla wstępnie jest zaplanowana przy nieistniejącej jeszcze Trasie Olimpijskiej na wysokości ul. Nowogródzkiej. Pozwala na dotarcie do centrum w najkrótszym czasie, omija historyczne centrum Psiego Pola, a prognozy wykazały, iż tylko w ciągu doby na nowym odcinku trasy korzystałoby z niego ok. 20 tys. pasażerów. Wariant 2 - 5,74 km - prowadzi przez rondo Lotników Polskich, ulicę Kiełczowską do cmentarza Kiełczowskiego. Według analiz przewiezie na dobę najwięcej ok. 25 tys. - pasażerów i ma mniej kolizji z zielenią – wymienia Monika Kozłowska-Święconek.

Idź do oryginalnego materiału