Sześć firm chce projektować przebudowę ulicy Opolskiej we Wrocławiu. W budżecie na projekt jest 3,5 miliona złotych. Trzy oferty są poniżej kwoty jaka miasto planuje przeznaczyć na dokumentację projektową.
– Chcemy przedłużyć trasę tramwajową z Księża Małego na Księże Wielkie za ulicę Brochowską, a więc praktycznie do granic Wrocławia z gminą Siechnice – mówi prezydent Jacek Sutryk. – W ramach tej inwestycji planujemy zająć się również infrastrukturą drogową m.in. przebudową jezdni i rozbudową układu skrzyżowań, rowerową - tu także na ul. Krakowskiej od alei Wielkiej Wyspy, chodnikami, nowymi przystankami, przejściami dla pieszych i zielenią. Drzew i krzewów chcemy nasadzić jak najwięcej, tak aby ulica Opolska nabrała charakteru alejowego.
Miasto planuje, aby nowa pętla była tramwajowo-autobusowa, a przy niej powstanie park and ride dla kierowców oraz rowerzystów oraz niezbędna infrastruktura. Na pętli mają w przyszłości zatrzymywać się autobusy elektryczne stąd projektant ma zaplanować rezerwę miejsca dla trafostacji i dla kanałów prowadzących przewody do pantografów. Projektant ma przygotować dokumentację pod dwukierunkowe wydzielone torowisko autobusowo-tramwajowe na odcinku od jednego toru na ul. Opolskiej do projektowanej pętli z możliwością wydłużenia pasa w kierunku ul. Krakowskiej. Na Opolskiej w pobliżu obecnej pętli powstanie drugi tor. Tak więc na całym odcinku objętym opracowaniem projektant ma przewidzieć dwukierunkowe wydzielone torowisko tramwajowo-autobusowe po jednej stronie ul. Opolskiej. W tym celu dopuszcza się m.in. przesunięcie jezdni dla samochodów. W sumie pas drogowy objęty planowaną inwestycją to blisko 3 km. Nowego torowiska ma powstać 2,3 km.