Tramwaje w Poznaniu pojadą ciszej. Po raz pierwszy w Polsce na tory wyjechała specjalna maszyna

48 minut temu

Prewencyjne szlifowanie sprawia, iż główka szyny jest wyrównana, co dla osób zamieszkałych w pobliżu torowisk oznacza zmniejszenie hałasu, który powstaje na styku koła z szyną oraz wskutek drgań tramwaju.

Zabieg powoduje również dłuższą żywotność zarówno szyn, jak i taboru. Z kolei pasażerowie odczuwają wzrost komfortu podróżowania.

Maszyna ATMO po raz pierwszy w Polsce

Maszyna o nazwie ATMO, wykorzystana w Poznaniu pojawiła się po raz pierwszy w Polsce.

- To bardzo nowoczesne urządzenie, które w Europie zaczęto wykorzystywać w 2020 roku. Jest cenione m.in. za to, iż może pracować na łukach o bardzo małych promieniach i jest w stanie znacznie zredukować wibracje i hałas - podkreśla MPK.

Maszyna pracowała w centrum miasta - na Świętym Marcinie, moście Teatralnym, ulicy Fredry i przy placu Wolności oraz w zajezdni Franowo.

https://zwielkopolski24.pl/wiadomosci/wielka-parada-tramwajow-w-poznaniu-odrestaurowany-holender-znow-pojawil-sie-na-torach/x8kq3dflb6qNnRVUdDCN

Miasto planuje kolejne prace na torach

Na tym jednak nie koniec. Szlifowanie szyn z wykorzystaniem już innej specjalistycznej maszyny prowadzone będzie do końca grudnia.

- Zaplanowano je na godziny nocne, aby nie utrudniać codziennego ruchu tramwajów - informuje MPK.

Prace będą realizowane na torowiskach:

  • ul. Grunwaldzka - na odcinku od ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego do ronda Skubiszewskiego,
  • Trasa Kórnicka - na odcinku od węzła Kórnicka do skrzyżowania Podgórna/Al. Marcinkowskiego,
  • ul. Zamenhofa - na odcinku od ronda Rataje do ul. Kruczej,
  • ul. Wierzbięcice,
  • ul. Królowej Jadwigi - na odcinku od ronda Rataje do węzła AWF,
  • Górny Taras Rataj - na odcinku od przystanku os. Lecha do węzła Kórnicka,
  • Trasa PST - na odcinku od ul. Roosevelta do pętli Sobieskiego,
  • ul. Unii Lubelskiej - na odcinku od ronda Żegrze do pętli Unii Lubelskiej,
  • Trasa Piątkowska - na odcinku od przystanku Osiedle Winiary do przystanku Uniwersytet Przyrodniczy.

Łącznie, poza centrum, zabieg szlifowania obejmie 34 kilometry pojedynczego toru.

Idź do oryginalnego materiału