Prewencyjne szlifowanie sprawia, iż główka szyny jest wyrównana, co dla osób zamieszkałych w pobliżu torowisk oznacza zmniejszenie hałasu, który powstaje na styku koła z szyną oraz wskutek drgań tramwaju.
Zabieg powoduje również dłuższą żywotność zarówno szyn, jak i taboru. Z kolei pasażerowie odczuwają wzrost komfortu podróżowania.
Maszyna ATMO po raz pierwszy w Polsce
Maszyna o nazwie ATMO, wykorzystana w Poznaniu pojawiła się po raz pierwszy w Polsce.
- To bardzo nowoczesne urządzenie, które w Europie zaczęto wykorzystywać w 2020 roku. Jest cenione m.in. za to, iż może pracować na łukach o bardzo małych promieniach i jest w stanie znacznie zredukować wibracje i hałas - podkreśla MPK.
Maszyna pracowała w centrum miasta - na Świętym Marcinie, moście Teatralnym, ulicy Fredry i przy placu Wolności oraz w zajezdni Franowo.
https://zwielkopolski24.pl/wiadomosci/wielka-parada-tramwajow-w-poznaniu-odrestaurowany-holender-znow-pojawil-sie-na-torach/x8kq3dflb6qNnRVUdDCNMiasto planuje kolejne prace na torach
Na tym jednak nie koniec. Szlifowanie szyn z wykorzystaniem już innej specjalistycznej maszyny prowadzone będzie do końca grudnia.
- Zaplanowano je na godziny nocne, aby nie utrudniać codziennego ruchu tramwajów - informuje MPK.
Prace będą realizowane na torowiskach:
- ul. Grunwaldzka - na odcinku od ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego do ronda Skubiszewskiego,
- Trasa Kórnicka - na odcinku od węzła Kórnicka do skrzyżowania Podgórna/Al. Marcinkowskiego,
- ul. Zamenhofa - na odcinku od ronda Rataje do ul. Kruczej,
- ul. Wierzbięcice,
- ul. Królowej Jadwigi - na odcinku od ronda Rataje do węzła AWF,
- Górny Taras Rataj - na odcinku od przystanku os. Lecha do węzła Kórnicka,
- Trasa PST - na odcinku od ul. Roosevelta do pętli Sobieskiego,
- ul. Unii Lubelskiej - na odcinku od ronda Żegrze do pętli Unii Lubelskiej,
- Trasa Piątkowska - na odcinku od przystanku Osiedle Winiary do przystanku Uniwersytet Przyrodniczy.
Łącznie, poza centrum, zabieg szlifowania obejmie 34 kilometry pojedynczego toru.










