
Fot. Radio DoxaRozmawiali o tym, jak komunikować się w trudnych sytuacjach.
W Opolu odbyła się kolejna edycja seminarium „Medycy(na) po Dyżurze: Trudne rozmowy i trudni pacjenci”. To cykl szkoleń dla sektora medycznego organizowany przez Sekcję Studencką SHOCK ROOM – Fundacja Na Rzecz Rozwoju Medycyny.
-Nasza fundacja właśnie tym się zajmuje, chcemy podnosić standardy i jakości opieki zdrowotnej poprzez edukację. Zależy nam na tym żeby poruszać aspekty, które są zwykle pomijane, które mogą się wydawać nieistotne ale pełnią kluczową rolę w podejściu do pacjenta i w całym procesie terapeutycznym – mówi Kamila Przybylska, wolontariuszka SHOCK ROOM – Fundacja Na Rzecz Rozwoju Medycyny.
– Te problemy, które wynikają z naszego systemu opieki zdrowotnej, który w Polsce jest mocno nieudolny – ich nie rozwiążemy na dyżurze. o ile wynikną nam jakieś takie sprawy związane z niedogodnościami naszego systemu, to nie powinniśmy się wzajemnie obarczać koniecznością rozwiązania tych problemów. Więcej uśmiechu do pacjentów – to też ułatwia sprawę, obniża ten poziom agresji – podkreśla Marcin Klepczarek, ratownik medyczny.
– Trudne rozmowy to nie to samo co kryzysowe. Trudne rozmowy są codziennością domyślam się, całego sektora medycznego i rozmów z pacjentem. Ja chciałbym dzisiaj przedstawić na pewno rozmowy kryzysowe, ale takie przez duże K. Czyli co zrobić, o ile ktoś zagrozi sobie albo ludziom, którzy mu pomagają, iż zrobi sobie lub komuś krzywdę. Będziemy rozmawiać o kryzysach przez duże K – mówi nadkom. w st. spocz. Piotr Zdybał.
Uczestnicy nie tylko wysłuchali wykładów, ale wzięli także udział w warsztatach.
Kamila Przybylska, Marcin Klepczarek, Piotr Zdybał:
autor: MGP

1 dzień temu
















