Trwa konserwacja linii kolejowej. Wideo

11 godzin temu

Dwa dni temu na przejeździe kolejowym w Proszówce kolejarze przeprowadzili akcję rozładunku z lawety samochodu ciężarowego sporych rozmiarów maszyny i ustawienia jej na torach.

W dniu 6 grudnia 2023 roku odbył się oficjalny przejazd pociągu, będący otwarciem po rewitalizacji linii kolejowej relacji Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów – Zdrój. To była historyczna chwila, bo po 28 latach pociągi znowu zawitały do kurortu. Po półtora roku eksploatacji linia wymaga konserwacji.

Po ponad półtora roku od wznowienia regularnych kursów pasażerskich konieczne stało się wykonanie prac utrzymaniowych. Torowisko, choć nowe, wymaga korekty i stabilizacji, zwłaszcza w rejonach narażonych na osiadanie gruntu lub intensywne działanie wody. Z tego też względu z początkiem tygodnia ruszyły prace konserwacyjne.

W poniedziałkowy wieczór 7 lipca 2025 roku na przejeździe kolejowym w Proszówce pojawił się samochód ciężarowy ze sporych rozmiarów maszyną na lawecie. Maszyna ta, tak zwana podbijarka do torów, która pomaga w bieżącej konserwacji torowiska. Maszyna unosi tory z jednoczesnym podsypaniem pod podkłady tłucznia. Dzięki temu zapewnione jest wymagane położenie toru, gwarantujące bezpieczny przejazd pociągów.

Jej wyładunek i ustawienie na torach, to była widowiskowa akcja. Żółty „pociąg” został obrócony i po czym maszyna przystąpiła do pracy. Maszyna ma wykonać prace na odcinku Gryfów Śląski – Mirsk.

Jak podkreślają przedstawiciele DSDiK, to standardowy zakres robót utrzymaniowych, jakie wykonuje się na każdej czynnej linii kolejowej. Wczesne wykrywanie i korygowanie ewentualnych nieprawidłowości pozwala uniknąć poważniejszych usterek i ograniczeń eksploatacyjnych w przyszłości. Regularne działania utrzymaniowe są również warunkiem dopuszczenia linii do przewozów pasażerskich zgodnie z normami bezpieczeństwa obowiązującymi na kolei.

Prace mają potrwać zaledwie kilka dni, po czym maszyna zostanie załadowana na lawetę i uda się w inny region.

Idź do oryginalnego materiału