Pętla Las Gdański zostanie rozbudowana. Po kilkunastu miesiącach przygotowań, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na prace budowlane. Drogowcy przekonują, iż dzięki tej inwestycji linie kursujące do Myślęcinka będą miały własne perony, powstaną zielone torowiska, a cała infrastruktura zostanie dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Infrastruktura torowa w Bydgoszczy jest w coraz gorszym stanie, co pokazują ostatnie zdarzenia właśnie na trasie do Myślęcinka. Z uwagi na zły stan szyn doszło do wykolejenia przy Artyleryjskiej – w efekcie tramwaj zderzył się z drugim składem i zaparkowanymi samochodami. Wczoraj (31 sierpnia) na pętli w Lesie Gdańskim doszło do wykolejenia swinga, wskutek czego trasa w dniu wojewódzkich dożynek była nieczynna przez kilka godzin. Po zdarzeniu motorniczowie komentowali, iż już od dawna zwracali uwagę, iż w tym miejscu są problemy ze zwrotnicą.
O modernizacji najbardziej zniszczonych torowisk na ulicy Jagiellońskiej czy Fordońskiej na razie nie słychać, za to zbliża się przebudowa oddanej do użytku 35 lat temu pętli w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku. W kwietniu wydano zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, która powstanie według projektu firmy Cone Amg z Warszawy (prace pochłonęły pół miliona złotych). 28 sierpnia ZDMiKP ogłosił przetarg na przeprowadzenie prac budowlanych. Jest on podzielony na dwa etapy: w pierwszym wykonawca przebuduje przyległą do pętli część ulicy Rekreacyjnej, która zostanie zawężona. Powstaną też wyniesione przejścia dla pieszych.
Pętla Las Gdański do przebudowy. Tak będzie wyglądała [KLIKNIJ I ZOBACZ WIZUALIZACJE]
– Drugi etap będzie polegał na budowie nowoczesnej pętli oraz budynku socjalnego, w którym motorniczowie będą mogli odpocząć i zjeść posiłek podczas zaplanowanych przerw – zapowiada Katarzyna Muszyńska, rzeczniczka ZDMiKP. Kluczowym elementem przebudowy pętli Las Gdański będzie budowa dodatkowych torów odstawczych oraz wprowadzenie rozwiązania, które umożliwi wymijanie się tramwajów bez konieczności ich wycofywania.
Powstaną też zielone torowiska; ustawione zostaną też wiaty – w tym rowerowa – które będą obsadzone roślinami na dachu oraz otoczone specjalnymi stelażami oplecionymi bluszczem lub innymi pnączami. Łącznie w obrębie pętli funkcjonować mają trzy perony początkowe oraz dwa końcowe, wszystkie dostosowane do potrzeb wymienionego taboru. Prace mają potrwać rok; otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 15 września, ale wiele wskazuje na przedłużenie tego terminu.
Inwestycja zostanie sfinansowana z wykorzystaniem pozyskanych przez Bydgoszcz Funduszy Europejskich na Klimat, Infrastrukturę i Środowisko, wynoszących 17,3 miliona złotych.