Trzy warianty przebiegu wschodniej obwodnicy Kielc

1 rok temu
Zdjęcie: 13.11.2023. Kielce. Miejsce, w którym będzie przebiegać wschodnia obwodnica Kielc / Fot. Jarosław Kubalski - Radio Kielce


Trzy koncepcje na budowę Wschodniej Obwodnicy Kielc gotowe. Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił konsultacje społeczne dotyczące tej inwestycji.

Trasa ma rozpoczynać się przy drodze nr 73 w okolicach Dymin, by potem od strony wschodniej okrążyć Kielce i ponownie połączyć się z trasą krajową nr 73 za miastem.

Część trasy ma przebiegać przez tereny zagospodarowane, między innymi przez Domaszowice, dlatego właśnie tu pojawiają się największe trudności.

Projekty za 2,6 mln zł sporządziła firma Neotrans z Kielc, która wygrała przetarg. Teraz czas na konsultacje społeczne.

Jak będzie wyglądać ostateczny kształt obwodnicy? Koncepcje są trzy – informuje Leszek Śmigas naczelnik wydziału dokumentacji i przygotowania inwestycji ŚZDW w Kielcach.

– Pierwszy wariant biegnie po wcześniej wytyczonym korytarzu i będzie najbardziej dotyczyć mieszkańców Domaszowic, ponieważ ingeruje w tereny zabudowane. Druga propozycja jest podobna, z tym, iż wchodzi częściowo na drogę S74, która jest wybudowana od ronda w Cedzynie do wysokości Galerii Echo w Kielcach. Potem omijając miejscowość Domaszowice biegnie w kierunku Masłowa. Natomiast trzeci wariant nie wchodzi na S74 i mniej ingeruje w zabudowania mieszkańców Domaszowic – wyjaśnia.

Naczelnik zachęca do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych głównie mieszkańców gmin: Morawica, Bilcza, Masłów, Górno i Kielce.

– Do wszystkich wariantów zainteresowani mieszkańcy, którzy zlokalizują swoje nieruchomości wokół naszych propozycji mogą składać zastrzeżenia, uwagi i propozycje. Dopuszczamy ewentualne zmiany i korekty. Bardzo liczę na to, iż mieszkańcy konstruktywnie będą wyrażać swoje zdanie na temat przebiegu Wschodniej Obwodnicy Kielc – przyznaje Leszek Śmigas.

Po zakończeniu internetowych konsultacji wykonawca zbierze wszystkie uwagi i wybrana zostanie najkorzystniejsza opcja.

– Spośród tych wariantów komisja na radzie technicznej dokona oceny zaprezentowanych przez wykonawcę wyników i zostanie wybrana najkorzystniejsza opcja. Wybrany wariant zostanie przedstawiony na posiedzeniu Zarządu Województwa Świętokrzyskiego celem jego akceptacji. Na tej podstawie wykonawca przygotuje szczegółowe rozwiązanie do uzyskania decyzji środowiskowej, którą wyda Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach – dodaje.

Początkowo inwestycja miała kosztować 0,5 mld zł. Na razie nie wiadomo skąd miałyby pochodzić pieniądze.


Idź do oryginalnego materiału