Tunel lub wiadukt zamiast rogatek

2 dni temu

Przebudowany mniej więcej 10 lat temu peron na stacji PKP Chełm Miasto znów jest modernizowany. I dobrze, ale chełmianie bardziej ucieszyliby się, gdyby miasto i Kolej wróciły do planów zastąpienia tutejszego przejazdu kolejowego i rogatek, wiaduktem bądź tunelem. Bo takie zamiary były.

– Każdego dnia z Chełma wciąż odjeżdża około dwudziestu pociągów osobowych, doliczając te, które przyjeżdżają, składy towarowe i przejazdy techniczne, daje to razem ok. 50-60 przejazdów. I tyle razy opuszczane są szlabany na przejeździe na ulicy Lubelskiej, głównej arterii miasta. To bardzo uciążliwe, zwłaszcza w godzinach komunikacyjnego szczytu. Dodatkowo światła przy aquaparku, kolejne przy jednostce wojskowej i przy galerii, które działają całą dobę, powodują, iż Lubelska często się korkuje. Najwyższy czas, aby ktoś w końcu coś z tym zrobił – napisał do nas mieszkaniec os. Zachód. – Tym bardziej, iż przejazd przez wiadukt w godzinach szczytu, przy obecnej liczbie samochodów, też coraz bardziej się korkuje i choćby wybudowanie obwodnicy miasta pewnie kilka tu zmieni.

Chełmianin zauważa, iż obecne korki w porównaniu do tego co dzieje się w wielkich aglomeracjach może i są do przeżycia, ale sytuacja, iż przejazd przez istotną magistralę kolejową znajduje się na jednej z głównych ulic w samym centrum miasta, to dziś ewenement i skansen.

– Aż strach pomyśleć z jak wielkim paraliżem komunikacyjnym na Lubelskiej i innych przejazdach będziemy musieli się zmierzyć jak rozpocznie się zapowiadana przebudowa wiaduktu – mówi chełmianin i dodaje, iż miasto powinno wrócić do rozmów z PKP na temat usprawniania ruchu przy stacji Chełm Miasto np. poprzez budowę na Lubelskiej wiaduktu lub tunelu.

Temat faktycznie nie jest nowy. W 2018 roku, jeszcze gdy prezydentem Chełma była Agata Fisz, miasto zleciło opracowanie koncepcji przebudowy przejazdu kolejowego na ul. Lubelskiej. Brano pod uwagę budowę tunelu lub wiaduktu. Ostatecznie nic z tych planów nie wyszło. Zapytaliśmy w ubiegłym tygodniu urzędników czy miasto ma w tym zakresie jakieś plany i czy bierze pod uwagę powrót do koncepcji budowy wiaduktu.

– Na ten moment miasto nie ma skonkretyzowanych planów dotyczących tego odcinka. Budowa wiaduktu byłaby z pewnością kosztownym przedsięwzięciem, ale jest możliwa technicznie. Być może w przyszłości to rozwiązanie zostanie wdrożone w życie – komentuje Damian Zieliński z Gabinetu Prezydenta Miasta Chełm. (w)

Trwa remont na Chełm Miasto

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przystąpiły do budowy nowego peronu na stacji Chełm-Miasto. Stary zostanie wyburzony, a nowy będzie dłuższy, dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dla wygody pasażerów będą wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Podróże ułatwić mają czytelne oznakowania, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Będzie jasne ledowe oświetlenie umożliwiające bezpieczne podróżowanie po zmroku. Dla osób niewidomych i niedowidzących będą ścieżki naprowadzające i wypukła faktura na antypoślizgowej nawierzchni. Na czas budowy pasażerowie będą korzystać z peronu tymczasowego. Nowy ma być gotowy na koniec września br. Koszt inwestycji to 4,5 mln zł.

Idź do oryginalnego materiału