Tunel pod Odrą coraz bliżej. Pięć ofert na realizację kluczowego odcinka S6

kamienskie.info 11 godzin temu
Zdjęcie: 511088916_1129789722526432_795896765015588517_n


Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina, która ma stanowić brakujący fragment drogi ekspresowej S6, wchodzi w decydującą fazę. W przetargu na realizację odcinka Police – Goleniów, obejmującego m.in. ponad 5-kilometrowy tunel pod Odrą, złożono pięć ofert. Proponowane kwoty wahają się od 4,92 mld zł do 8,52 mld zł.

Obecnie trwa proces szczegółowej weryfikacji złożonych propozycji. Zgodnie z dokumentacją przetargową, kryteria oceny ofert obejmują:

  • 60% – cena,

  • 20% – wydłużenie gwarancji na wyposażenie tunelu,

  • 10% – wydłużenie gwarancji na obiekty mostowe,

  • 10% – wydłużenie gwarancji na konstrukcje oporowe.

23,4 km nowoczesnej drogi, w tym 5 km tunelu

Projektowany odcinek trasy ma mieć długość 23,4 km, a jego najbardziej spektakularnym elementem będzie tunel pod Odrą, który znacznie usprawni komunikację drogową na osi zachód–wschód. To rozwiązanie ma nie tylko zapewnić sprawny ruch pojazdów, ale również zminimalizować wpływ inwestycji na środowisko naturalne i ograniczyć ingerencję w tereny zurbanizowane.

Obwodnica odciąży Szczecin i poprawi płynność ruchu w okresie letnim

Budowa odcinka Police – Goleniów to część szerszego projektu Zachodniej Obwodnicy Szczecina, która ma najważniejsze znaczenie dla układu komunikacyjnego całego województwa zachodniopomorskiego. Po zakończeniu inwestycji nowa trasa odciąży obecne odcinki A6, S3 i S6, szczególnie w okresie wakacyjnym, gdy natężenie ruchu gwałtownie rośnie.

Nowa droga pozwoli także zintegrować aglomerację szczecińską z krajową siecią dróg szybkiego ruchu, co przyczyni się do wzrostu atrakcyjności regionu dla inwestorów i ułatwi codzienne przemieszczanie się mieszkańców.

Co dalej?

Po zakończeniu analizy ofert Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wskaże wykonawcę inwestycji. Odcinek Police – Goleniów będzie realizowany w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza, iż wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny zarówno za przygotowanie dokumentacji technicznej, jak i za wykonanie robót budowlanych.

Budowa tak dużego i technologicznie zaawansowanego obiektu, jakim jest tunel pod Odrą, będzie jednym z najważniejszych i najdroższych przedsięwzięć infrastrukturalnych w regionie w nadchodzących latach.

Idź do oryginalnego materiału