Tunelem pod Odrą pojedziemy za 7 lat? GDDKiA czeka na pozwolenie na budowę

3 godzin temu

Do wojewody zachodniopomorskiego przekazany został już wniosek o wydanie zezwolenia na budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Kluczowym jej elementem ma być tunel pod Odrą, który będzie miał swój początek/koniec w pobliżu podgoleniowskiej Świętej.

Oznacza to, iż jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w przeciągu kilku miesięcy będzie można ogłosić przetarg na wykonanie tej gigantycznej w skali regionu inwestycji. Kiedy obwodnicą będzie można przejechać?

– Pierwszy etap prac, na odcinku od Kołbaskowa do Polic, ma być zakończony do roku 2029. Natomiast o ile chodzi o odcinek tunelowy, czyli Police -Goleniów, roboty potrwają około dwóch lat dłużej, zatem mówimy tu o perspektywie roku 2031. Oczywiście te terminy będą też zależały od tego, kiedy uda się podpisać umowę – informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Po “goleniowskiej” stronie Odry wylot tunelu zlokalizowany będzie około 500 m od brzegu rzeki. S6 po wyjściu na poziom terenu będzie biegła w kierunku m. Święta, omijając tę miejscowość od północy. Dalej droga będzie prowadziła w kierunku wschodnim, przechodząc na północ od m. Modrzewie, gdzie będzie zlokalizowany węzeł drogowy na skrzyżowaniu z DW111. Około 2,4 km na wschód od węzła drogowego Modrzewie powstanie MOP Bolesławice, na którym oprócz parkingów i toalet przewidziano rezerwę terenu pod budowę stacji paliw i restauracji. Trasa połączy się z istniejącymi drogami ekspresowymi S3 i S6 na węźle Goleniów Północ, który zostanie rozbudowany o relacje w kierunku nowej S6.

Idź do oryginalnego materiału