Urzędomat zastąpi urzędnika Wydziału Komunikacji UM Tychy przy przyjmowaniu wniosków o odbiór dowodów rejestracyjnych i wydawaniu tych dokumentów. Ma być dostępny 24 godziny na dobę.
Jak informuje Małgorzata Wawak, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Tychy, od 28 lipca klienci wydziału komunikacji będą mogli składać wnioski o odbiór dowodów rejestracyjnych w urzędomacie i także urzędomat umożliwi odbiór tych dokumentów.
– Gdy dokument będzie gotowy, klient otrzyma esemesa z powiadomieniem i będzie miał 72 godziny na jego odbiór – dodaje M. Wawak. – Urządzenie dostępne będzie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, dzięki czemu odbiór dokumentów stanie się prostszy i wygodniejszy. Zastosowane rozwiązanie pozwoli uniknąć kolejek i samodzielnie wybrać dogodny moment odbioru.
– Urzędomat to rozwiązanie gwarantujące szybkość, wygodę i elastyczność w odbiorze dokumentów – mówi Maciej Gramatyka, prezydent Miasta Tychy. – Chcemy, aby sprawy urzędowe można było załatwiać sprawnie, bez zbędnych formalności i oczekiwania w kolejkach.
Urzędomat znajduje się przy wejściu do Wydziału Komunikacji UM Tychy. W godzinach pracy urzędu dojście do niego możliwe będzie przez budynek główny (przy ul. Budowlanych 59), a poza godzinami pracy – przez furtkę po lewej stronie budynku od ul. Kochanowskiego.
(pp)