Tylko 5 proc. firm handlowych prognozuje wzrost przychodów, a 23 proc. obawia się ich spadku.

1 tydzień temu
Zdjęcie: Tylko 5 proc. firm handlowych prognozuje wzrost przychodów, a 23 proc. obawia się ich spadku.


Optymistycznych perspektyw dla polskiego handlu wciąż nie widać, wynika z Barometru EFL na II kwartał br. Subindeks dla tego sektora wyniósł tylko 47,9 pkt., co oznacza spadek 1,2 pkt. więcej kw./kw. Wskaźnik dla firm handlowych znajduje się poniżej progu ograniczonego rozwoju (wynoszącego 50 pkt.) już od początku 2022 roku. W takiej sytuacji nie była dotąd żadna inna badana branża. Wciąż zdecydowanie więcej przedsiębiorstw prognozuje spadek sprzedaży niż jej wzrost (23 proc. vs. 5 proc.). O nowych inwestycjach myśli zaledwie 8 proc. zapytanych. Płynność firm handlowych niedługo może stać się zagrożona.
Idź do oryginalnego materiału