Uber ogłosił nową funkcję weryfikacji pasażerów, która ma zapewnić kierowcom i kurierom większy spokój ducha w kwestii klientów.
Firma oferująca przejazdy współdzielone próbowała zwalczaj oszustwa i popraw bezpieczeństwo na swojej platformie poprzez różnorodność metodw tym kontrole bezpieczeństwa, weryfikacja PIN-u i nagrania audio przejazdów. Jednak do tej pory większość tych wysiłków skupiała się na bezpieczeństwie pasażerów, a nie kierowców. Niektórzy kierowcy namawiali Ubera, aby zrobił dla nich więcej, co doprowadziło do dzisiejszego ogłoszenia o nowym procesie weryfikacji pasażerów.
Klienci Ubera, którzy zdecydują się na weryfikację, będą mieli swoje dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz numer telefonu, sprawdzane w bazach danych stron trzecich, aby upewnić się, iż nie ma żadnych potencjalnych czerwonych flag. Ponadto mogą zdecydować się na przesłanie wydanego przez rząd dowodu tożsamości do aplikacji Uber, aby dodatkowo zweryfikować swoją tożsamość. Klienci, którzy zostaną zweryfikowani, będą mieli specjalną odznakę dołączoną do swojego konta, która będzie widoczna dla kierowców, zanim zaakceptują prośby o przejazd.
Podczas dzisiejszego wydarzenia poświęconego bezpieczeństwu w Waszyngtonie, dyrektor generalny Ubera Dara Khosrowshahi powiedział, iż firma zablokowała około 15 000 kont pasażerów po tym, jak odkryto, iż używają fałszywych i nieodpowiednich nazw. Zmiany ogłoszone dzisiaj mają na celu zapewnienie kierowcom większej pewności, iż nie są oszukiwani ani nie są celem ataków, gdy akceptują zlecenia przejazdów lub dostaw.
„Zdajemy sobie sprawę, iż prowadzenie pojazdów i dostarczanie przesyłek we współczesnym świecie wiąże się z wyzwaniami i chcemy, abyście wiedzieli, iż jesteśmy tutaj, aby was wspierać” – powiedział Khosrowshahi kierowcom zgromadzonym na wydarzeniu.
Weryfikacja pasażerów jest całkowicie dobrowolna, co oznacza, iż firma będzie musiała polegać na dobrej woli pasażerów, aby mieć znaczący wpływ. W tym celu Uber rozpoczął testowanie weryfikacji pasażerów w kilku miastach na początku tego roku i był zadowolony z wyników: „większość pasażerów” na tych rynkach pilotażowych została zweryfikowana, a ci, którzy zostali zweryfikowani, „częściej przyznają kierowcom 5 gwiazdek”, powiedziała firma. „Pasażerowie, którzy zostali zweryfikowani, otrzymują również mniej poważnych skarg od kierowców”.
Uber ma nadzieję, iż weryfikacja pasażerów zapewni kolejną warstwę ochrony kierowców, którzy w wielu przypadkach są głównymi klientami firmy. Podczas gdy pasażerowie są zwykle kapryśni i przeskakują między aplikacjami w oparciu o czas oczekiwania lub ceny, kierowcy chętniej trzymają się platformy, która płaci im najwięcej. Kierowcy historycznie czuli, iż nie mają głosu w Uberze, często sprzeciwiając się zasadom dezaktywacji i wzywając do bardziej niezawodnych usług wsparcia kierowców.
Uber ze swojej strony twierdzi, iż jest otwarty na zmiany, o które proszą kierowcy. W 2019 r. firma rozpoczęła dezaktywacja pasażerów którzy stale otrzymywali słabe oceny od kierowców. A Uber ma listę wytycznych społeczności dla pasażerów, które obejmują wiele okropnych zachowań za co zostaniesz zbanowany na platformie.
Podczas wydarzenia dla kierowców Khosrowshahi powiedział, iż firma jest zobowiązana do utrzymywania otwartego dialogu z kierowcami. „Bądźcie spokojni, mamy wasze plecy, słuchamy” — powiedział. „Jesteśmy zdeterminowani do poprawy”.