Udoskonalona, trzecia generacja Porsche Cayenne już w Porsche Centrum Sopot

9 miesięcy temu

Porsche Cayenne, które już od ponad 20 lat obecne jest na rynku, wprowadziło tą ekskluzywną markę na nowe dla siebie rynki. Ten model odpowiada też za ogromny sukces finansowy całej firmy i to w dużej mierze dzięki niemu, Porsche przetrwało kryzys i dzisiaj wciąż oferować może wybitnie sportowo-wyczynowe modele, z którymi pożegnać się musieli inni producenci. Gruntownie zmodernizowana, trzecia generacja Cayenne debiutuje w salonie Porsche Centrum Sopot. A lada dzień kliencie poznają ją bliżej, także podczas zamkniętego, ekskluzywnego pokazu w Trójmieście.

Zmiany jakie poczynił producent zaszły w układzie napędowym, podwoziu, wzornictwie oraz wyposażeniu. W efekcie, samochód oferuje lepsze osiągi na drodze i w terenie, a także jeszcze więcej luksusu i komfortu na co dzień.

Nowości w nadwoziu

Najnowsze Cayenne zyskało odświeżony wygląd. Nowy jest pas przedni z mocniej zaakcentowanymi błotnikami, nową pokrywą i odmienionym kształtem reflektorów. Tył definiują trójwymiarowe tylne lampy, harmonijnie stylizowana dolna partia oraz nowy tylny zderzak ze zintegrowanym miejscem na tablicę rejestracyjną. Poszerzona paleta lakierów z trzema nowymi odcieniami, pakiety sportowe dla Cayenne Coupé, pozwalające zmniejszyć masę własną choćby o 33 kg, ponadto nowa jest gama 20-, 21- i 22-calowych obręczy kół.

Co nowego wewnątrz?

W najnowszym Cayenne Porsche integruje kompleksowo zmienioną koncepcję sterowania i wyświetlania informacji. Nowe doświadczenie kierowcy Porsche – Porsche Driver Experience, po raz pierwszy wprowadzone w modelu Taycan – koncentruje się na osi kierowcy i optymalizuje obsługę. Dostęp do często używanych funkcji znajduje się bezpośrednio na kierownicy lub tuż obok. Na przykład dźwignia umieszczona po lewej stronie za kierownicą dodatkowo służy do ustawień systemów wspomagających. Dźwignia automatycznej przekładni została zlokalizowana na desce rozdzielczej, co pozwoliło wygospodarować w nowej konsoli środkowej miejsce na schowki oraz duży panel sterowania klimatyzacją. Porsche chce zadowolić zarówno “nowoczesnych” klientów jak i tych konserwatywnych, dlatego kluczową cechą nowej koncepcji Porsche Driver Experience jest adekwatna równowaga pomiędzy elementami cyfrowymi oraz analogowymi.

Przeprojektowany kokpit Cayenne po raz pierwszy obejmuje w pełni cyfrowy 12,6-calowy zestaw wskaźników w tak zwanej zakrzywionej, wolnostojącej formie. Oferuje on szereg możliwości wyświetlania informacji. Jako opcja dostępny jest zoptymalizowany wyświetlacz head-up. Standardowy centralny ekran Porsche Communication Management (PCM) o przekątnej 12,3 cala harmonijnie integruje się z nową deską rozdzielczą i zapewnia dostęp do wszystkich istotnych funkcji. Łączność w nowym Cayenne optymalizują natywne aplikacje, takie jak Spotify® oraz Apple Music®. Po raz pierwszy po stronie pasażera oferowany jest dodatkowy wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala, który wzbogaca wrażenia z jazdy – może wyświetlać dane na temat osiągów, zapewniać osobny dostęp do elementów obsługi systemu informacyjno-rozrywkowego oraz, w zależności od rynku, umożliwiać strumieniowe przesyłanie treści wideo podczas podróży. Specjalna folia sprawia, iż kierowca nie widzi zawartości tego wyświetlacza.

Zwiększona rozpiętość pomiędzy komfortem jazdy a osiągami

Porsche fabrycznie wyposaża teraz Cayenne w zawieszenie ze stalowymi sprężynami oraz Porsche Active Suspension Management (PASM). Nowe amortyzatory w technice dwuzaworowej, która umożliwia osobną kontrolę ugięcia i odbicia, zapewniają optymalną wydajność we wszystkich sytuacjach na drodze. Wyraźna poprawa nastąpiła szczególnie w obszarach komfortu przy niskich prędkościach, prowadzenia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów oraz balansu przechyłów wzdłużnych i poprzecznych. Jeszcze lepsze wrażenia z jazdy oferuje nowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice dwukomorowej i dwuzaworowej. Jego łagodna charakterystyka zapewnia wysoką stabilność oraz jeszcze bardziej intuicyjne prowadzenie na utwardzonych drogach i w terenie – zarówno w porównaniu z zawieszeniem standardowym, jak i z poprzednikiem. Jednocześnie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne pozwala dodatkowo udoskonalić osiągi i precyzję reakcji oraz ograniczyć ruchy nadwozia w dynamicznych sytuacjach drogowych. Cechują je też jeszcze wyraźniejsze różnice pomiędzy trybami jazdy Normal, Sport i Sport Plus.

Wariant hybrydowy o wyższej mocy, do 90 km zasięgu w trybie elektrycznym

W Europie nowe Cayenne debiutuje w trzech wersjach silnikowych. Kompleksowo udoskonalony 4,0-litrowy silnik V8 biturbo opracowany przez Porsche zastępuje poprzednią jednostkę V6 w nowym Cayenne S. Z maksymalną mocą 474 KM i maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm – to o 34 KM oraz o 50 Nm więcej niż w poprzedniku – zarówno w SUV-ie, jak i w Coupé pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 273 km/h.

Gamę Cayenne otwiera zoptymalizowany 3,0-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem. Generuje on teraz moc 353 KM oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli o 113 KM i o 50 Nm więcej niż wcześniej.

Sześciocylindrowy motor stanowi również podstawę zespołu napędowego najnowszego Cayenne E-Hybrid. W połączeniu z nowym silnikiem elektrycznym, wzmocnionym o 30 kW – do 130 kW (176 KM), moc systemowa wzrasta do 470 KM. Akumulator wysokonapięciowy o pojemności zwiększonej z 17,9 kWh do 25,9 kWh, w zależności od poziomu wyposażenia, zapewnia zasięg WLTP w trybie elektrycznym do 90 km. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania z odpowiedniego źródła prądu do mniej niż 2,5 h, i to pomimo zwiększonej pojemności akumulatora. Efektywność samochodu podnoszą zoptymalizowane tryby jazdy hybrydowej.

Na większości rynków Porsche poza Unią Europejską topowym wariantem Cayenne, zaprojektowanym z myślą o maksymalnych osiągach na asfalcie, pozostaje Turbo GT. Występuje on wyłącznie jako Coupé i korzysta ze wszystkich optymalizacji oraz innowacji odnowionej serii modelowej. Co więcej, moc 4,0-litrowego silnika V8 biturbo została zwiększona 19 KM, do 659 KM. Cayenne Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.

Cayenne ze wzbogaconym wyposażeniem standardowym dostępne w cenie od 428 tys. zł

Standardowa specyfikacja Cayenne została znacząco poszerzona i obejmuje m.in. reflektory LED Matrix, zawieszenie Porsche Active Suspension Management, 20-calowe obręcze kół, wspomaganie parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania oraz schowek na telefon z funkcją ładowania indukcyjnego z mocą do 15 W.

W Polsce Porsche oferuje nowe Cayenne w cenie od 428 tys. zł (Coupé: od 448 tys. zł). Cena Cayenne E-Hybrid wynosi od 458 tys. zł (Coupé: od 473 tys. zł), a Cayenne S – od 529 tys. zł (Coupé: od 555 tys. zł).

Idź do oryginalnego materiału