Umowa SLA – co musi zawierać, aby chronić Twoją firmę w 2025 roku?

pultusk24.pl 6 godzin temu
Stosowane w firmach rozwiązania informatyczne niestety nie są niezawodne. Przedsiębiorcy często zmagają się z awariami lub innymi problemami technicznymi czy też brakiem wsparcia, co może narazić prowadzony przez niego biznes na spore ryzyko – przestoje i kosztowną odpowiedzialność wobec swoich klientów. Możemy się jednak zabezpieczyć przed takimi okolicznościami, stosując umowę SLA (Service Level Agreement). Określa ona poziom i jakość świadczonych usług, jakich firma może wymagać w trakcie stosowania określonego rozwiązania IT, już po jego wdrożeniu. Co powinna zawierać taka umowa, aby skutecznie zabezpieczała interes Twojej firmy? Co powinna zawierać umowa SLA?

Umowa może być zawarta jako osobna umowa lub też aneks, może być też częścią umowy lub zamówienia na daną usługę czy narzędzie. Powinna być napisana w sposób konkretny i zrozumiały dla obydwu stron. Należy przy tym pamiętać, iż usługi utrzymaniowe są usługami odrębnymi od wdrożenia i będą wiązały się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów.

Umowa SLA zwykle zawiera:

· wsparcie techniczne, tak zwany helpdesk;

· utrzymanie infrastruktury IT i systemu, czyli sposób reagowania na awarie;

· serwis błędów i usterek;

· monitoring systemu, czyli bieżące śledzenie wydajności i bezpieczeństwa systemu;

· &n
Idź do oryginalnego materiału