UOKiK nałożył 105 mln zł kary dla Biedronki

2 tygodni temu

Prawie 105 milionów złotych kary dla Biedronki za wprowadzanie konsumentów w błąd. Kara nałożona przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma związek z akcjami promocyjnymi „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa”.

Prezes UOKiK-u Tomasz Chróstny powiedział, iż klienci byli zachęcani do kupienia określonych produktów, za które mieli otrzymać „zwrot 100 procent na voucher”. Okazało się jednak, iż warunki wykorzystania vouchera były bardziej skomplikowane niż przedstawiały to reklamy.

Tomasz Chróstny podkreśla, iż reklamy nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd:

Decyzja UOKiK-u nie jest prawomocna, co oznacza, iż Biedronka może się odwołać do sądu. (IAR)

Idź do oryginalnego materiału