Utrudnienia na Ligowcu po majówce?

1 tydzień temu

Jak już informowaliśmy, niedługo rozpocznie się wymiana wiaduktu na Ligowcu, znajdującego się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 194 i biegnącego nad linią kolejową Zieliniec – Kiekrz. Jak w międzyczasie poinformował Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich, który jest inwestorem całego przedsięwzięcia, obiekt ten ma już swoje lata i nie spełnia aktualnych norm technicznych, dlatego też zaplanowano jego wyburzenie i wzniesienie w tym miejscu dwóch nowych obiektów – każdy do osobnej obsługi nitek DW 194. Kilkanaście dni temu, o czym już pisaliśmy, zakończono procedurę przetargową mającą wyłonić wykonawcę tej inwestycji, a roboty budowlane WZDW zdecydował się powierzyć firmie Mostostal z Kielc za łączną kwotę ok. 16,3 mln zł. Jak się okazuje, strony parafowały też kontrakt dotyczący tej potężnej inwestycji: – Umowa na realizację zadania: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 194 na odcinku Poznań – węzeł S5 Gniezno Południe (była droga krajowa nr 5) w m. Ligowiec wraz z rozbiórką istniejącego wiaduktu i budową nowych wiaduktów nad linią kolejową nr 395 Zieliniec-Kiekrz” została podpisana w dniu 09.04.2024r. Aktualnie realizowane są prace przygotowawcze po stronie Wykonawcy, polegające między innymi na opracowywaniu tymczasowej organizacji ruchu na czas realizacji zadania – wyjaśnia w rozmowie z „TS” Kinga Hedrych, zastępca dyrektora Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. Inwestycja, przypomnijmy, będzie wiązała się ze sporymi utrudnieniami dla kierowców dojeżdżających przez Ligowiec / Bogucin do Poznania. Zwłaszcza, iż na czas rozbiórki starego wiaduktu i budowy nowego ruch na DW 194 – jak wynika z dokumentacji projektowej przygotowanej przez WZDW – będzie odbywał się po tymczasowej przeprawie, a momentami wahadłowo. Pierwszych utrudnień w tej okolicy kierowcy mogą się spodziewać już po długim majowym weekendzie: –Zgodnie z przekazanym harmonogramem robót, pierwsze utrudnienia dla uczestników ruchu mogą pojawić się od 06.05.2024 r. Kierowcy powinni liczyć się ze zwężeniem pasów ruchu, wyłączeniem poszczególnych pasów ruchu oraz wprowadzeniem ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną i manualnego kierowania ruchem w czasie prowadzenia robót – wylicza wiceszefowa WZDW. Zakończenie prac na Ligowcu planowane jest z kolei na czerwiec 2026 r., co dalej oznacza, iż – licząc od momentu podpisania umowy z wybranym w przetargu wykonawcą – przedsięwzięcie potrwa blisko 800 dni. Wymiana wiaduktu na Ligowcu będzie natomiast finansowana przez Unię Europejską w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027” oraz z budżetu samorządu województwa wielkopolskiego. Przypomnijmy też, iż będzie to kolejna inwestycja Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich na „swarzędzkim” odcinku DW nr 194 – po wybudowaniu ronda w Kobylnicy (co ma zakończyć się w maju) oraz planowanym remoncie odcinka trasy od Kobylnicy do Biskupic (w tej sprawie trwa postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie wykonawcy, a inwestycja potrwa nieco ponad 4 miesiące).

Idź do oryginalnego materiału