Utrudnienia w centrum Wrocławia — kolejny etap Torywolucji

2 dni temu

Okres wakacyjno-urlopowy to mniejsze natężenie ruchu w mieście. Wrocławskie MPK chce wykorzystać ten czas na przebudowę ulicy Szczytnickiej. w tej chwili ruch samochodowy i tramwajowy ograniczony jest na 300-metrowym odcinku od Reja do ulicy Miłej. Przed pracami przeprowadzono konsultacje społeczne i to mieszkańcy Szczytnickiej zadecydowali o ostatecznym wyglądzie ulicy. Remont ma rozwiązać także duży problem jakim jest hałas.

Wyrwaliśmy stare tory, zaczęliśmy korytowanie, czyli przygotowywanie do nowej podbudowy, która będzie już trwała i betonowa. Najważniejsze jest to, iż będą maty wibroizolujące, o które prosili okoliczni mieszkańcy, bo ulica Szczytnicka to jest trochę studnia i bardzo roznosi się dźwięk np. przejeżdżających tramwajów i samochodów. Ale dzięki matom wibroizolującym będzie ciszej, bo one będą pochłaniały drgania i nie będą przenosiły się na kamienice — mówi Katarzyna Pawlak, rzeczniczka wrocławskiego MPK.

Na czas remontu wprowadzono zmiany w kursowaniu linii 2, 6, 7, 14, 17 i 20. Spowodowane jest to pracami remontowymi prowadzonymi na ulicy Powstańców Śląskich. Na odcinku od ulicy Piłsudskiego do ulicy Zaolziańskiej kursuje komunikacja zastępcza.

Już prawie 80% starych torów zostało wyrwane i zaczynamy modernizację oraz kładzenie nowych torów. Także sieć trakcyjna będzie wymieniona na odcinku od Piłsudskiego aż do Hallera, żeby to wszystko miało sens i było połączone: jedno na dole i jedno na górze, bo tak jadą tramwaje. Na tym odcinku jest zastępcza komunikacja autobusowa. Linia 702 jedzi od ulicy Piłsudskiego w stronę Krzyków i wozi pasażerów. Można też jechać objazdem przez Grabiszyńską — dodaje Katarzyna Pawlak, rzeczniczka wrocławskiego MPK.

Zmian, i to pozytywnych, oczekiwać mogą także piesi i kierowcy.

Na ul. Powstańców Śląskich będziemy remontować też przejścia dla pieszych, żeby było bezpieczniej oraz skrzyżowanie z ulicą Swobodną – jest to ukłon w stronę kierowców. Skrzyżowanie będzie wyrównane żeby jeździło się bezpieczniej kierowcom — tłumaczy Katarzyna Pawlak, rzeczniczka wrocławskiego MPK.

Wyłączony z użytku jest także przystanek Świdnicka. Brak tramwajów przejeżdżających przez centrum wywołuje w mieszkańcach skrajne reakcje.

Ja już jestem przyzwyczajony. Dla mnie to jest raczej źle, bo każdy ten remont trwa z dwa lata.

Niestety te remonty są nie w porę, bo jest akurat turystyczny sezon, ale myślę, iż Wrocławianie pogodzą się z tym.

Jeżdżę jak najwięcej póki nogi noszą, mówią przechodnie przy ulicy Świdnickiej.

Koszt inwestycji na Świdnickiej, Powstańców Śląskich oraz Szczytnickiej to w sumie około 13,5 mln złotych. Prace mają zakończyć się we wrześniu tego roku.

Idź do oryginalnego materiału