Od wtorku 3 września kierowcy podróżujący DK46 na wysokości zjazdu z obwodnicy Nysy w ciągu drogi krajowej będą kierowani na jezdnię po prawej stronie. Tym samym na całym ponad 6-kilometrowym odcinku od obwodnicy Nysy do ronda w Pakosławicach ruch będzie się odbywał jedną jezdnią w dwóch kierunkach informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Zmiana w organizacji ruchu związana jest z trwającą rozbudową drogi. Zaawansowanie prac na ponad 6-kilometrowym odcinku DK46 pomiędzy Nysą i Pakosławicami jest na poziomie około 80 proc. Na zdecydowanej części jezdni głównych ułożone są już warstwy podbudowy bitumicznej. realizowane są prace na całej długości jezdni zbiorczych.
Sukcesywnie postępują również roboty związane z wykonaniem drenażu oraz montażu barier na obiektach mostowych. Finalizowane są prace branżowe, towarzyszące robotom drogowym m.in. w zakresie montażu kabli i sterowników pod sygnalizację świetlną. Wykonawca zakończył montaż ekranów akustycznych. Kontynuowane są roboty brukarskie oraz prace związane z montażem barier ochronnych. Roboty bitumiczne w zakresie podbudowy oraz warstw nawierzchni będą prowadzone do października. Montowana jest także sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach. W miejscach zakończenia robót zasadniczych wykonawca układa warstwę humusu i dokonuje zasiewu skarp.
Rozbudowa drogi do układu 2×2 to zdecydowana poprawa płynności i przepustowości ruchu na odcinku o dużym natężeniu ruchu. Przebudowane skrzyżowania wyeliminują niebezpieczne miejsca, w których dochodziło do zdarzeń drogowych.
Inwestycja obejmuje rozbudowę drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni. Oznacza to, iż po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku.
Ponadto w ramach inwestycji wykonano mosty na rzekach Cielnica oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), a także rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (przy tzw. grzybku). Zadanie zakłada też budowę oraz przebudowę chodników, jak również montaż ekranów akustycznych. Powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną na trzech skrzyżowaniach.
Wykonawcą robót jest firma Budimex z umową na kwotę 147,3 mln zł. Finał prac zaplanowano jeszcze w tym roku.
Fot. GDDKiA