Uwaga na oszustwa „na pracownika banku” – rośnie liczba prób wyłudzeń

2 tygodni temu
W ostatnich dniach służby odnotowują wyraźny wzrost prób oszustw dokonywanych metodą „na pracownika banku”. Przestępcy, kontaktując się telefonicznie z potencjalnymi ofiarami, podszywają się pod konsultantów i informują o rzekomym zagrożeniu środków na koncie. Pod pretekstem „pilnego zabezpieczenia finansów” próbują wyłudzić dane do logowania, kody autoryzacyjne lub nakłonić do instalacji złośliwego systemu dającego im zdalny dostęp do telefonu.

Coraz częściej stosowanym schematem jest też nakłanianie do wypłaty gotówki z bankomatu i przelania jej na tzw. „konto techniczne”, co w rzeczywistości prowadzi do utraty pieniędzy. Ofiarami takich metod padają szczególnie osoby starsze oraz mniej obeznane z bankowością elektroniczną.

Apelujemy o wzmożoną ostrożność. Pracownicy banków nigdy nie proszą o podawanie haseł, kodów SMS, numerów kart ani o instalowanie dodatkowych aplikacji. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy naty
Idź do oryginalnego materiału