Volkswagen ma nową generację eleganckiego sedana. W czerwcu wjedzie na salony, ale tylko w Chinach

1 tydzień temu

Według informacji dostępnych w chińskich mediach dowiedzieliśmy się, iż Volkswagen w czerwcu wprowadzi na rynek chiński nową generację Magotana. To model stanowiący odpowiednik europejskiego Passata w sedanie.

Volkswagen Magotan przechodzi gruntowne zmiany

W dniu 9 maja pojawiła się informacja o tym, iż niemiecki producent wprowadza na chiński rynek nową generację Volkswagena Magotana. Samochód ma nowy wygląd zewnętrzny, ale zmiany zaszły także wewnętrz kabiny, gdzie wprowadzono nowe inteligentne rozwiązania.

Nową generację pojazdu na rynek chiński zaprojektował legendarny projektant Marco Pavone, obecny szef działu projektowania zewnętrznego Volkswagena. To dlatego pozostaje zgodny z językiem stylistycznym VW, który pozostawia model jako elegancką propozycję dla rodzin.

Nowa generacja Magotana przyjmuje nowy, rodzinny styl. Przednia osłona chłodnicy ma wąskie paski połączone z grupami reflektorów po obu stronach pojazdu. Poniżej biegnie chromowana listwa ozdobna, która generuje wrażenie, iż przód samochodu jest szerszy i bardziej majestatyczny. LOGO marki Volkswagen, które znajduje się pośrodku, może być podświetlane, podobnie jak znajdujące się z jego boku paski świetlne. Całość podkreśla obecność najnowszych technologii na pokładzie pojazdu.

Dolna część przedniej części nadwozia ma chromowane listwy ozdobne i rowki prowadzące powietrze, które mają podkreślić charakter sedana. Z tyłu samochodu zastosowano tylne światła typu przelotowego, a także logo marki, które wraz z umieszczonymi poniżej czerwonymi paskami odblaskowymi potęguje poczucie hierarchii sedana.

Volkswagen Magotan widok z przodu SOHU

Patrząc z boku, Magotan zachowuje kultową „prostą linię talii”. Te linie są jednak bardziej miękkie, a narożnik słupka C w stylu Huo nieznacznie zmodernizowano.

Pod względem wielkości długość, szerokość i wysokość VW Magotana wynoszą odpowiednio 4990 mm, 1854 mm i 1487 mm, a rozstaw osi wynosi 2871 mm. W porównaniu z poprzednią wersją modelu, rozstaw osi zwiększono o 12 cm, a szerokość wzrosła o 2 cm. To poprawia komfort jazdy wewnątrz samochodu.

Volkswagen Magotan widok z tyłu foto: SOHU

Największe zmiany zaszły we wnętrzu Magotana

Jeśli chodzi o wnętrze, nowy Magotan po raz pierwszy otrzymał konstrukcję składającą się z trzech ekranów. Jeden z nich należy do pasażera. To znaczna innowacja, chociaż wciąż nie jest to projekt ciągłego ekranu.

Nowa generacja Magotana ma także wiele usprawnień pod względem inteligentnych technologii. Firma współpracuje z wieloma znanymi dostawcami, takimi jak Huawei, Qualcomm, iFlytek, DJI itp. Dlatego m.in. Magotan korzysta z inteligentnego rozwiązania jazdy DJI, które opiera się głównie na kamerach i radarach w celu pobierania informacji o warunkach drogowych. Uzyskując inteligentne funkcje, sedan korzysta ze wspomagania jazdy na poziomie L2+.

Nowy samochód oprócz tego, iż jest wyposażony w inteligentny system wspomagania jazdy L2+ to korzysta z różnorodnych technologii w kokpicie, tj. wirtualne obrazy 3D i inteligentnych asystentów AI.

Volkswagen Magotan Magotan po raz pierwszy otrzymał konstrukcję składającą się z trzech ekranów

Volkswagen Magotan z napędem spalinowym w dwóch opcjach do wyboru

Pod względem mocy nowy Magotan dysponuje dwoma ukłądami napędu do wyboru. Są to mianowicie: czterocylindrowy silnik 1,5T o mocy maksymalnej 160 KM (118kW) oraz silnik 2,0T model o mocy maksymalnej 220 KM (162 kW) i maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm.

Układy przeniesienia napędu współpracują z 7-biegową mokrą skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Czy takie zmiany wystarczą, by obecny od lat na chińskim rynku sedan poradził sobie z mocną konkurencją? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie nam jeszcze poczekać. Na pewno kluczowym argumentem będzie cena.

źródło: Autohome, Sohu

Idź do oryginalnego materiału