W Białymstoku pod torami otwarte jest już przejście podziemne

1 tydzień temu
Zakończyła się budowa pieszo - rowerowego przejścia podziemnego pod torami PKP w Białymstoku. Inwestycja została zrealizowana jako ostatni etap projektu "Intermodalny węzeł komunikacyjny w Białymstoku (centrum przesiadkowe wraz z korytarzami publicznego transportu zbiorowego)". Miasto pozyskało na ten cel dotację z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 - 2020. Podstawowym celem tego przedsięwzięcia było bezkolizyjne połączenie ul. Kolejowej i ul. Zwycięstwa z ul. Św. Rocha i centrum przesiadkowym przy dworcu PKP i PKS dla ruchu pieszego i rowerowego. Z przejścia istnieje możliwość wyjścia na perony PKP. W ramach inwestycji zostały też wykonane dwa szyby windowe prowadzące na peron nr 1 oraz nr 4.

Przejście podziemne ma ok. 164 m długości, 8 m szerokości i 3 m wysokości. Do realizacji inwestycji użyto ok. 3 600 m sześc. betonu konstrukcyjnego, 2 000 m sześc. betonu niekonstrukcyjnego i 550 ton stali zbrojeniowej. Wykonawcą inwestycji była firma Strabag. Umowa została podpisana 17 listopada 2020 r. w formule "projektuj i buduj". Budowa tunelu kosztowała ponad 50 mln zł. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 - 2020 wyniosło blisko 34 mln zł.

W ramach odrębnej inwestycji wykonano zadaszenia przejścia podziemnego pieszo - rowerowego pod torami kolejowymi. Umowa na realizację tego zadania została
Idź do oryginalnego materiału