Nowy most w Głuchołazach powstaje w miejscu starej, zburzonej jakiś czas temu konstrukcji. Będzie miał 45 metrów długości oraz 11 metrów szerokości.
– Zapewni też wysokie parametry w zakresie przepływu wód. Będą wyższe, niż w przypadku poprzedniego mostu – deklaruje Agata Andruszewska, rzeczniczka opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Po zakończeniu prac związanych z budową fundamentów, wykonawca rozpoczął zbrojenie i betonowanie przyczółków. realizowane są prace branżowe w zakresie kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowej, teletechnicznej oraz elektroenergetycznej – wylicza.
Nie tylko nowy most w Głuchołazach – co jeszcze się dzieje na trasie nr 40?
Nowy most w Głuchołazach to element szerszej inwestycji realizowanej w mieście na zlecenie GDDKiA. Mowa o modernizacji i rozbudowie liczącego blisko kilometr odcinka drogi krajowej nr 40.
– Dobudowanie pasów do skrętu w lewo na skrzyżowaniach, w tym również na tych z sygnalizacją świetlną, poprawi płynność ruchu. W dalszych etapach nastąpi rozbudowa skrzyżowań, w tym jedno na rondo oraz dwa z sygnalizacją świetlną. Modernizacji doczekają się chodniki. Powstanie też droga dla pieszych i rowerów od skrzyżowania z ul. K. Miarki do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy – zapowiada Agata Andruszewska.
Całość ma być gotowa w 2025 roku. Koszt inwestycji to ponad 38 mln zł. Realizuje ją konsorcjum firm Himmel i Papesch Opole (lider) oraz Adac Lewar.
***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania.