W Nowej Słupi rozpoczyna się przebudowa ważnej ulicy

1 tydzień temu
Zdjęcie: W Nowej Słupi rozpoczyna się przebudowa ważnej ulicy


Od poniedziałku (17 czerwca) turyści udający się z Nowej Słupi na Święty Krzyż napotkają na utrudnienia. Rozpoczyna się remont ul. Świętokrzyskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Partyzantów do granic Świętokrzyskiego Parku Narodowego.

Burmistrz Andrzej Gąsior wyjaśnia, iż to pierwszy etap rozbudowy drogi gminnej.

– Ten odcinek będzie wykonany w technologii asfaltowej, z chodnikiem, kanałem technologicznym, oświetleniem. Ten etap będzie zrobiony do końca lipca, ponieważ zaplanowane prace można gwałtownie wykonać – podkreśla.

Dłużej potrwają prace na odcinku od ulicy Partyzantów do kościoła.

– Ten fragment będzie wykonywany z kostki granitowej w formie jezdni oraz deptaka, z elementami infrastruktury, zielenią. On na pewno będzie trudniejszy do realizacji. Stąd nasza prośba do mieszkańców, szczególnie ulicy Świętokrzyskiej, ale także do turystów, którzy będą odwiedzać Nową Słupię: o cierpliwość, wyrozumiałość. To trudny odcinek do realizacji tego typu przebudowy: z dużym ruchem turystycznym, z działalnością gospodarczą – zaznacza.

Inwestycja ma potrwać rok, ale jak zapewnia Andrzej Gąsior, prace będą tak organizowane, by zarówno turyści, jak i mieszkańcy Nowej Słupi mieli możliwość poruszania się po odcinkach objętych pracami. Tym bardziej, iż przy tej ulicy znajdują się nie tylko domy i wspomniane już wejście do parku, ale również dwie ważne atrakcje turystyczne: Park Legend oraz Muzeum Starożytnego Hutnictwa Świętokrzyskiego. Zgodnie z planem, w połowie sierpnia odbędą się także dymarki w Nowej Słupi, czyli najstarsza w regionie impreza plenerowa.

Andrzej Gąsior przyznaje, iż gmina czekała wiele lat na realizację tej inwestycji. Na przebudowę ulicy ogłoszono konkurs architektoniczny.

– Mamy nadzieję, iż ta ulica będzie wyglądała tak, jak na wizualizacji. Będzie nowoczesna, ale jednocześnie nawiązująca do historii Nowej Słupi – opisuje.

Wartość inwestycji to ponad 9 mln zł, z czego 80 proc. pochodzi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.



Idź do oryginalnego materiału