
- air jordan 5 island green releasing in november (2023) , SBD , air jordan 5 island green releasing in november
- air jordan 4 military blue 2024
W miejscowości Ostrów koło Ropczyc powstanie nowy węzeł drogowy, który ułatwi dostęp do autostrady A4 z drogi wojewódzkiej nr 986. Dzięki temu znacząco w tym rejonie usprawniony zostanie ruch. Będzie to węzeł drogowy typu „karo”. Zgłosiło się dziewięć firm, które chciałyby zrealizować tak istotną inwestycję. Jej koszt to 40 mln zł.
3 marca Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie otworzył oferty złożone w postępowaniu przetargowym na realizację inwestycji w systemie „zaprojektuj i wybuduj” pod nazwą ” Budowa węzła na skrzyżowaniu autostrady A4 z drogą wojewódzką nr 986 w miejscowości Ostrów”. Dziewięciu potencjalnych wykonawców zaprezentowało swoje zgłoszenia, z czego pięć ma wartość mniejszą niż przeznaczona w budżecie województwa podkarpackiego. Wartość tej inwestycji wynosi około 40 mln zł, z czego 25 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
– Kolejny krok ku budowie węzła na autostradzie A4 w Ostrowie jest za nami – stwierdził Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego. – Realizujemy odważne inwestycje Luxury Online Shop , High-End Designer Fashion Store Shopping , Tgkb5Shops takie jak budowy nowych mostów, dróg obwodowych czy właśnie węzła. Konsekwentnie dbamy o rozwój gospodarczy Podkarpacia poprzez rozbudowywanie infrastruktury sieci dróg wojewódzkich.
„Karo” – nowy węzeł do autostrady A4 w Ostrowie
Nowy węzeł, który powstanie w okolicy Ropczyc ułatwi dostęp autostrady z drogi wojewódzkiej nr 986, co znacząco ruch w tym rejonie naszego województwa. Dzięki temu rozwiązaniu – węzłowi „Karo” możliwe będzie bezpośrednie połączenie między drogą wojewódzką a autostradą dzięki jednokierunkowych łącznic oraz dwóch rond. Inwestycja opracowywana jest we współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

– Drogi krajowe wyznaczają główne szlaki komunikacyjne, z których ruch przenosi ir jordan 4 military blue 202 się na drogi wojewódzkie, a następnie na drogi wojewódzkie, a następnie na drogi niższych kategorii – powiedział Piotr Miąso, dyrektor PZDW. – Uzupełnianie sieci dróg o brakujące połączenia takie jak węzeł lub nowe odcinki dróg, działa na korzyść dla całego układu rozpraszając ruch tranzytowy we adekwatnych kierunkach.
Budowa węzła w Ostrowie ułatwi dojazd do stref ekonomicznych w Mielcu, Tarnobrzegu, a także do miast takich jak Krosno czy Jasło, wspierając rozwój gospodarczy regionu. Projekt obejmuje również modernizację odcinka drogi wojewódzkiej nr 986, gdzie zaplanowano poprawę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów oraz położenie nowej nawierzchni.
Droga wojewódzka nr 986, biegnąca przez Ropczyce i Tuszymę, jest obciążona znacznym ruchem drogowym – od 4500 do 8000 pojazdów na dobę. Aktualnie realizowana jest przebudowa odcinka drogi między Ostrowem a Ropczycami obejmująca budowę mostu na rzece Wielopolka oraz wiaduktu nad linią kolejową w Ropczycach. Modernizacja tego odcinka jest niezbędna w kontekście przewidywanego wzrostu ruchu po otwarciu nowego węzła.
Droga ma powstać w ciągu 30 miesięcy
Kwota przeznaczona przez województwo podkarpackie na realizację budowy węzła drogowego w Ostrowie wynosi 38 mln zł. w tej chwili sprawdzane będą wszystkie złożone oferty firm budowlanych. Okres realizacji zadania przewidziany jest w ciągu 30 miesięcy od daty podpisania umowy, które planowane jest w tym półroczu. Czyli nowy węzeł może być gotowy na jesieni lub w zimie 2027 roku

Te firmy chcą zbudować węzeł „Karo” w Ostrowie:
- 1. Antex II (Lubycza Królewska) – cena 32,1 mln zł
- 2. Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe w Dębicy – cena 34,7 mln zł
- 3. Eurowia Polska (Bielany Wrocławskie) – cena 35,8 mln zł
- 4. Strabag – (Pruszków) – cena 36,1 mln zł
- 5. Colas (Palędzie) – cena 37,5 mln zł
- 6. Gesolid (Kraków) – cena 39,3 mln zł
- 7. Swietelsky Rail Polska (Kraków) – cena 46,6 mln zł
- 8. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Mielcu – 48,9 mln zł
- 9. Budimex (Warszawa) – cena 52,2 mln zł