Warszawa bez Marriotta

bialyorzel24.com 1 miesiąc temu

Spółka Marriott International wycofała się z prowadzenia słynnego wieżowca w centrum Warszawy, który od 1989 roku zyskał renomę jednego z najbardziej prestiżowych hoteli w Polsce. Decyzja ta weszła w życie 6 sierpnia 2024 roku, w wyniku czego właściciel budynku, spółka LIM Center, stracił prawo do używania marki Marriott. Umowa z amerykańskim partnerem miała obowiązywać do 2044 roku, jednak Marriott zdecydował o wcześniejszym jej zakończeniu.

Warsaw Presidential Hotel (nowa nazwa obiektu do niedawna posługującego się marką Marriott) oferuje ponad 520 pokoi, w tym niedawno odnowiony luksusowy apartament prezydencki o powierzchni 260 metrów kwadratowych, zajmujący dwa najwyższe piętra wieżowca. Fot. Archiwum WEM

Rzeczniczka prasowa Marriott International, Katarzyna Gospodarek, w rozmowie z „Rzeczpospolitą”, która jako pierwsza poinformowała o zmianach, podkreśliła, iż decyzję podjęto „po wnikliwej analizie”. Z kolei kierownictwo budynku, w którym mieszczą się również biura, sklepy i lokale gastronomiczne, twierdzi, iż było zaskoczone decyzją amerykańskiego koncernu. Według „Rzeczpospolitej” media branżowe wskazują, iż za tym posunięciem mogą stać nierozwiązane kwestie dotyczące rozliczeń z okresu pandemii COVID-19. Spór pomiędzy polską spółką LIM Center, która dotychczas zarządzała hotelem, a Marriott International trafił przed Międzynarodowy Trybunał Arbitrażowy w Londynie, a w tej chwili toczy się przed sądem. Mimo to hotel funkcjonuje bez większych zakłóceń, choć wyłączenie z globalnego systemu rezerwacyjnego Marriott ograniczyło jego zdolność do przyjmowania gości. Wszyscy pracownicy hotelu byli zatrudnieni przez LIM Center, co pozwala na utrzymanie działania obiektu, który w tej chwili funkcjonuje pod nazwą Warsaw Presidential Hotel.

Nowa nazwa nawiązuje do prestiżowych gości, którzy przez ostatnie 35 lat zatrzymywali się w hotelu. Wśród nich znaleźli się m.in. prezydenci Stanów Zjednoczonych, tacy jak George W. Bush, Bill Clinton, Barack Obama, Donald Trump i Joe Biden, a także inne głowy państw oraz gwiazdy światowego formatu, w tym Michael Jackson, Luciano Pavarotti czy Taylor Swift.

Co dalej? Możliwe jest nawiązanie współpracy z inną siecią hotelową lub prowadzenie obiektu pod własną marką.

Marriott International podkreśla, iż mimo wycofania się z warszawskiego wieżowca, Polska pozostaje dla firmy ważnym rynkiem. „Nasze lokalne portfolio obejmuje 23 hotele, a plany rozwoju zakładają otwarcie kolejnych 10 obiektów w najbliższych latach” – przekazała firma w oświadczeniu dla portalu e-hotelarz.pl.

AD

Idź do oryginalnego materiału