Budowa Wisłokostrady w Rzeszowie jest już coraz bliżej finalizacji. Tak przynajmniej twierdzą firmy, które realizują istotną dla miasta inwestycję. w tej chwili trwa układanie pierwszych warstw nawierzchni na nowym Moście Załęskim, natomiast na moście na Młynówce realizowane są prace wykończeniowe. Ale to nie wszystko…
WEEKENDOWY PRZEGLĄD TYGODNIA to cykl, w którym prezentujemy najciekawsze i najchętniej czytane artykuły, jakie w ostatnich dniach ukazały się na supernowosci24.pl. Zapraszamy do lektury!
Finalizowane roboty na mostach, to nie jedyny wskaźnik, iż budowa Wisłokostrady postępuje zgodnie z planem. Na lewej jezdni odcinka tej nowo powstającej drogi wykonano już asfaltową podbudowę od skrzyżowania z ul. Lwowską do mostu na Młynówce oraz na odcinku od placu targowego w kierunku budowanej estakady nad torami kolejowymi. To oznacza, iż niedługo kierowcy będą mogli skorzystać z tej nowej trasy i poprawi ona w sposób znaczący komunikację w Rzeszowie.
Jakie korzyści będą z Wisłokostrady?
Po pierwsze, poprawi się płynność ruchu i nowa trasa odciąży już istniejące drogi, skróci się czas podróży i zmniejszy natężenie ruchu w centrum miasta. Zwiększy się bezpieczeństwo, bo Wisłokostrada zostanie wyposażona w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, co przyczyni się do zmniejszenia liczby wypadków. Poprawi się jakość powietrza, dzięki zmniejszeniu zatorów i ograniczeniu emisji spalin z samochodów, jakość powietrza w mieście ulegnie poprawie. Ponadto ta nowa infrastruktura drogowa przyczyni się do rozwoju gospodarczego miasta i ułatwiony zostanie transport towarów i usług.
Wisłokostrada ma połączyć aleję Rejtana z ulicą Generała Maczka. Po oddaniu do użytku tej trasy poprawi się komunikacja w Rzeszowie, a najbardziej w kierunku południowym. Koszt budowy tej drogi to blisko 170 mln zł i trasa ma być gotowa na wiosnę 2026 roku. Inwestycję realizuje konsorcjum firm ANTEX II i Wysowa Mosty.
Powstają dwa mosty, estakada i obustronne chodniki
Budowa Wisłokostrady obejmuje różne elementy infrastruktury. Wykonywane są drogi o łącznej długości 2040 m, w tym budowana jest druga jezdnia od al. Rejtana do targowiska o długości ok. 500 m, powstają dwie jezdnie od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą o długości 909 m i rozbudowywana jest ul. Ciepłownicza i Maczka na długości 631 m. Ponadto budowane są obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 3286 m, powstaje sześć zatok autobusowych, most na rzece Młynówka długi na 18,8 metrów oraz most na rzece Wisłok o długości 81 m. Budowana jest też dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków – Medyka, lewa jezdnia o długości 374 m, i jezdnia prawa długa na 271 m.