Wiadukty w rejonie ul. Lutyckiej i Golęcińskiej: trwa montaż belek konstrukcyjnych

4 tygodni temu

Według informacji przekazanych przez wiceprezesa spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, Tomasza Płóciniczaka, przyczółki wiaduktów są już gotowe, co pozwala na rozpoczęcie montażu stalowej konstrukcji nośnej. Wśród transportowanych elementów znajdują się belki o długości 40 metrów i wadze 21 ton, przeznaczone na wiadukt przy ul. Lutyckiej. Nieco mniejsze belki – o długości 36 metrów i wadze 15 ton – będą montowane w rejonie ul. Golęcińskiej. Ze względu na lokalizację nad torami kolejowymi, montaż najcięższych elementów odbywa się w nocy, co umożliwia czasowe wyłączenie zasilania trakcji.

Równocześnie realizowane są prace nad budową nasypów, które docelowo pozwolą na wjazd na nowe wiadukty. w tej chwili skupiono się na nasypie przy ul. Golęcińskiej, gdzie od listopada funkcjonuje tymczasowa droga dla pojazdów komunikacji miejskiej. To rozwiązanie pozwoliło utrzymać ciągłość kursowania linii autobusowych. Na ul. Lutyckiej zaawansowane są już prace asfaltowe na jednym z nasypów, który połączy docelowy ślad ulicy z rondem Obornickim.

Inwestycja obejmuje również kompleksową modernizację pobliskiej infrastruktury drogowej. Na ul. Szczawnickiej realizowane są prace brukarskie, natomiast ul. Podolańska zyskała nową nawierzchnię i infrastrukturę dla pieszych oraz rowerzystów. Powstało również rondo u zbiegu ulic Podolańskiej, Golęcińskiej i Wojska Polskiego, które będzie wyposażone w chodniki i drogę rowerową.

W rejonie ul. Koszalińskiej i Literackiej budowane jest kolejne rondo, a w tej chwili trwa tam układanie nowej nawierzchni. Na tym odcinku przez cały czas obowiązuje zmieniona organizacja ruchu.

Budowa wiaduktów nad torami kolejowymi ma na celu usprawnienie komunikacji w północno-zachodniej części Poznania, w tym na trasie drogi krajowej nr 92. Nowe konstrukcje wyeliminują konieczność oczekiwania na przejazdach kolejowych, co znacząco skróci czas podróży. Dodatkowo inwestycja przewiduje rozbudowę infrastruktury pieszo-rowerowej, co wpłynie na bezpieczeństwo i komfort użytkowników.

Projekt realizowany jest we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe, a jego zakończenie planowane jest na IV kwartał 2025 roku.

Idź do oryginalnego materiału