Poznaliśmy oferty w przetargu na budowę odcinka Wielkiej Pętli Fordonu. Długo wyczekiwana inwestycja może zostać zrealizowana jeszcze w tym roku.
Mowa o odcinku od wejścia do Doliny Śmierci (kamiennej drogi odchodzącej od ulicy Bołtucia) do ulicy Orlińskiego (przy ulicy Rataja). To pierwszy etap wybrany przez mieszkańców do realizacji jako projekt ponadosiedlowy Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego w 2019 roku.
Przygotowania rozpoczęły się w 2020 roku, zaś w czerwcu 2022 roku inwestycja uzyskała pozwolenie na budowę i wydział inwestycji miasta przygotował dokumentację przetargową. Na godziny przed ogłoszeniem postępowanie zostało wstrzymane. Zgłoszenie rzekomych nieprawidłowości sprawiło, iż sprawa trafiła do prokuratury, która co prawda umorzyła śledztwo, ale kwestia Wielkiej Pętli i tak stanęła przed sądem. Ostatecznie na początku maja Sąd Rejonowy w Bydgoszczy podtrzymał decyzję prokuratury o umorzeniu postępowania. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej zadziałał ekspresowo i ogłosił przetarg na wykonanie prac. Dziś poznaliśmy oferty w postępowaniu.
Drogowcy poinformowali, iż na zamówienie zamierzają przeznaczyć nieco ponad 1,5 mln zł brutto. Najtańsza oferta nieco przekracza budżet – wynosi 1,88 mln zł i złożyła ją firma Sławomir Przyziółkowski BRUKBUD. Łącznie złożono 8 ofert – wszystkie mieszczą się w przedziale od 1,88 do 2,91 mln zł, oferują 48 miesięcy gwarancji i 3 zadania doświadczenia kierownika robót.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Czesław Potemski. Pionier, wizjoner, badacz bydgoskich dziejów. Poznaj historię badacza Wyszogrodu
Co powstanie na tym odcinku Wielkiej Pętli Fordonu?
Zadanie obejmuje budowę ciągu pieszo-rowerowego o długości 1,2 km i szerokości 4,2m o nawierzchni bitumicznej; części dla pieszych i rowerów będą oddzielone linią. Obok trasy powstaną stojaki rowerowe, stacja naprawy jednośladów i wiata przeznaczona do odpoczynku, a także ławki i kosze na odpady. Zostaną też wykonane nowe nasadzenia drzew i krzewów oraz uporządkowanie zieleni. W rejonie osiedla Szybowników powstaną łączniki, które umożliwią wjazd na pętle m.in. z ulicy Twardzickiego.
Przy ocenie ofert wzięte pod uwagę będą trzy czynniki: cena (60% wagi), doświadczenie kierownika robót drogowych (30%) i okres gwarancji (10%). Prace mają zająć pół roku od daty podpisania umowy.
Co z pozostałymi odcinkami Wielkiej Pętli Fordonu?
Do tej pory udało się wybudować jeden fragment Wielkiej Pętli Fordonu – wzdłuż ulicy Geodetów i Wierchowej. W trakcie projektowania jest odcinek od Sudeckiej do SP67, który będzie uzupełnieniem przygotowywanej infrastruktury wzdłuż Sudeckiej i Wyzwolenia. Dalsze etapy – na wschód od Doliny Śmierci i w Parku Akademickim – czekają na start prac projektowych.
ZOBACZ MAPĘ WPF