Wierzchosławice. Próby obciążeniowe mostu nad Dunajcem. Kiedy otwarcie?

7 miesięcy temu

Najdłuższy most w Polsce o długości ponad 800 metrów, najdłuższe przęsło mierzące 185 metrów, ciężarówki ważące 400 ton i specjalne czujniki, które mierzą każde drgnięcie – w środę (27.09) prowadzone były testy obciążeniowe statyczne i dynamiczne mostu nad Dunajcem w Wierzchosławicach. Przeprawa pozwoli kierowcom gwałtownie dostać się z autostrady A4 do Tarnowa i okolic.

Jak mówi Łukasz Szałocha z firmy Metro-Stal, prace związane z mostem zmierzają ku końcowi. Kierowcy będą mogli korzystać z nowej przeprawy pod koniec roku.

– W tej chwili prowadzone są już tylko prace wykończeniowe, czyli przewiert pod wałem. Zasadnicza część inwestycji została ukończona i obecne prace nie będą miały wpływu na termin oddania. Mogę śmiało powiedzieć, iż termin zostanie dochowany. Bardzo cieszymy się, iż możemy oddać most dla mieszkańców do końca tego roku. Przęsła obiektu pierwszego będą obciążane ciężarem 200 ton, natomiast na największe przęsło wjedzie 12 ciężarówek o masie 400 ton.

Jak mówi wicemarszałek województwa małopolskiego Józef Gawron, to inwestycja, dzięki której przedsiębiorcy będą chętniej inwestować w Tarnowie i okolicach.

– To przełomowy moment. Próby obciążeniowe przeprawy mostowej na Dunajcu to taki moment, kiedy będzie już tylko dobrze. Finisz jest bliski, wszystko wskazuje na to, iż konstrukcja jest dobrze wykonana i łącznie z połączeniem komunikacyjnym do strefy aktywności gospodarczej jest inwestycją, na którą czekali wszyscy mieszkańcy Tarnowa oraz przedsiębiorcy, którzy chcą inwestować w strefie.

Nowy most, który powstał w sąsiedztwie oddanej do użytku w ubiegłym roku przeprawy w Ostrowie ma połączyć zachodnią część Tarnowa z węzłem autostradowym Tarnów-Mościce.

Kierowcy będą mogli w końcu odetchnąć z ulgą, bo czekali na ten łącznik od momentu oddania do użytku autostrady, czyli 10 lat. Teraz nie będzie już potrzeby jechać wąskimi drogami między domami przez Ostrów.

Wartość inwestycji to 166 mln zł.

Zadanie obejmuje:

  • budowę łącznicy dł. 2,6 km ( w tym ok. 500 m na terenie m. Tarnów),
  • budowę nowego obiektu mostowego na rzece Dunajec dł. ok. 815,6 metrów,
  • budowę skrzyżowania z drogą powiatową,
  • budowę skrzyżowania z drogą gminną,
  • budowę ciągu pieszo – rowerowego na całej długości zakresu (łącznie z obiektem mostowym),
  • budowę oświetlenia całego zakresu łącznicy wraz z obiektem mostowym.
Idź do oryginalnego materiału