Nie chcesz czekać w kolejce do okienka? Zarezerwuj wizytę w ZUS-ie wcześniej. Od stycznia 2026 roku Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozszerza usługę rezerwacji wizyt w swoich placówkach i zachęca klientów do kontaktu online.
Rezerwacja wizyt w ZUS-ie to rozwiązanie, które jest dostępne już od ponad 10 lat. Przez ten czas zyskało dużą popularność, a liczba osób, które z wyprzedzeniem umawiają się na rozmowę z pracownikiem sali obsługi klientów, stale rośnie. W ten sposób można skorzystać z porady specjalistów bez czekania w kolejce do stanowiska obsługi.
Jakie są zalety rozszerzonego modelu
Rezerwacja wizyt pozwala zwiększyć komfort w oczekiwaniu na zaproszenie do okienka i zdecydowanie usprawnia obsługę. Dla wielu osób – zwłaszcza starszych lub ze szczególnymi potrzebami – długie oczekiwanie w kolejce bywa bardzo uciążliwe.
System, w którym klient umawia się na wizytę z wyprzedzeniem i mogą korzystać ze wszystkich stanowisk w placówce, został z powodzeniem wprowadzony w formie pilotażu w kilku oddziałach w Polsce. W Poznaniu i Wałbrzychu już ponad 90 procent osób przychodzi do ZUS-u wyłącznie po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty.
Korzyści z takiego rozwiązania są następujące:
doradca może się przygotować do obsługi danego klienta;
możliwość ustalenia dogodnego terminu wizyty;
przewidywalny czas oczekiwania na obsługę;
jasne informacje o terminie i miejscu wizyty przesłane SMS-em.
Jak można się umówić na wizytę lub e-wizytę w ZUS
Obecnie wizytę stacjonarną w ZUS-ie można zarezerwować przez swój profil na PUE/eZUS lub telefonicznie. Do wszystkich placówek w województwie podlaskim można umówić się na spotkanie dzwoniąc pod numer telefonu 86 278 21 78. Można również ustalić termin wizyty bezpośrednio w placówce ZUS, na przykład na stanowisku Informacji ogólnej/Dziennika podawczego lub na stanowisku komputerowym dla klientów.
Ponadto klienci mogą skorzystać z e-wizyty, czyli konsultacji online ze specjalistą. E-wizytę można zarezerwować: na stronie www.zus.pl w zakładce „Zarezerwuj wizytę” -> „E-wizyta”, w aplikacji mZUS oraz w aplikacji mObywatel.
Czy osoby, które nie zarezerwują wcześniej wizyty, też zostaną obsłużone?
Rezerwowanie wizyt w placówkach nie ogranicza dostępu klientów do ZUS-u. Osoba, która nie umówiła się wcześniej na wizytę, zawsze uzyska pomoc, ale musi się liczyć z tym, iż będzie czekać na obsługę lub może wybrać wizytę w innym terminie.
Zdarzają się sprawy, które wymagają osobistej wizyty. Jednak wiele z nich można załatwić przez platformę PUE/eZUS lub aplikację mZUS, podczas e-wizyty, a także telefonicznie przez infolinię ZUS. Katalog usług dostępnych w kanałach zdalnych jest stale rozwijany. Część osób wybiera jednak rozmowę z pracownikiem ZUS-u na Sali Obsługi Klientów. Wówczas zachęcamy do umówienia wizyt w wybranej placówce.
źródło: ZUS województwa podlaskiego

3 dni temu














