Wjazd na Opolszczyznę z woj. śląskiego DW 901 – będzie powodem do dumy

opowiecie.info 1 rok temu

Firma REMOST z Olesna wybuduje na nowo odcinek drogi wojewódzkiej między Żędowicami a Kielczą. Ma na te prace cały rok. Dodatkowo powstanie droga dla pieszych i rowerzystów. Dzisiaj podpisano umowę.

– To dokończenie kompleksowej inwestycji – zaznacza Szymon Ogłaza członek zarządu województwa opolskiego. – Droga 901 od Zawadzkiego aż do granicy województwa opolskiego z województwem śląskim zostanie wybudowana od nowa. Ten brakujący środkowy element, na który dzisiaj podpisujemy umowę to odcinek między Żędowicami a Kielczą. Odcinek 2 kilometrowy, 1700 metrów ścieżki pieszo rowerowej i pół kilometra chodnika. Będziemy budowali jeden przepust, jeden most, dwie zatoki autobusowe, sześć skrzyżowań z drogami gminnymi. I to wszystko za 18,5 miliona złotych. I to wszystko w rok, bo w listopadzie 2024 roku ta inwestycja ma się zakończyć. Tym samym ma się zakończyć cały ciąg inwestycji, które zaczęliśmy chyba w 2017 roku od Opola do granicy województwa. Dziś umowa warta 30,5 miliona, co pokazuje, iż w drogę 901 w okolicach Zawadzkiego w ostatnich latach zainwestowaliśmy ponad 60 milionów złotych. No ale dzięki temu ta droga została wybudowana na nowo i ten wjazd od strony województwa śląskiego na pewno będzie, jak zresztą większość wjazdów do województwa opolskiego, powodem raczej do dumy, a nie do wstydu.

– Kiedy pracowaliśmy nad Strategią rozwoju Gminy Zawadzkie, prócz rozwoju mieszkalnictwa i oświaty najważniejszym tematem była właśnie jakość dróg w tym najważniejszej, która jest osią całej gminy – mówił Mariusz Stachowski, burmistrz Zawadzkiego. – Mieliśmy nadzieję, iż przekonamy stosowne władze do tego, żeby ten remont się odbył. No i udało się. To już trzeci etap realizacji tego zadania. Pierwszy odcinek został już wykonany. Teraz realizowane są prace związane z odcinkiem drugim, czyli Zawadzkie-Żędowice. Kwota inwestycji – 35,5 mln zł, długość przebudowywanego odcinka 3,18 km. Inwestycja ma zostać zrealizowana do końca 2023 roku. No i dzisiaj mam przyjemność być tutaj i oczywiście dziękować za to, iż będzie realizowany trzeci odcinek.

Najważniejsze jest oczywiście bezpieczeństwo. Nowa droga ma się także przyczynić do rozwoju gminy.

– Myślę, iż stan i jakość tej drogi sprawi, iż będziemy bezpieczniej się poruszać, ale z drugiej strony czekamy na nowych przedsiębiorców i to jest właśnie wartość dodana tego zadania. Serdecznie w tym miejscu dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego, iż możemy dzisiaj się cieszyć istotną uroczystością: podpisanie umowy na kolejny odcinek w gminie Zawadzkie – dodawał Stachowski.

Zarząd Dróg Wojewódzkich pracuje nad planem finansowym na rok przyszły. Jako zarządca dróg przedstawił zarządowi województwa bogate plany na 2024.

– W tej chwili te prace jeszcze się nie zakończyły, więc nie mogę zdradzać szczegółów – informuje Bartłomiej Horaczuk, dyrektor ZDW. – Myślę, iż to panowie marszałkowie najlepiej przedstawią, jak już radni województwa opolskiego uchwalą budżet i będziemy znali wszystkie uwarunkowania. Chcemy na pewno kontynuować ścieżki pieszo rowerowe. W funduszach europejskich dla opolskiego jest na to osobna pula Będziemy się starali więcej tych ścieżek budować. Na pewno te ciągi drogowe, które w tej chwili są przebudowywane, będą kontynuowane. Czyli na drodze do Namysłowa na drodze 454. Inwestycja w miejscowości Krogulna w przyszłym roku ma być zakończona.

– Chcielibyśmy również którąś z tych nowych obwodnic rozpocząć. Planujemy duże zadanie w Oleśnie. Połączenie tej wybudowanej w standardzie drogi ekspresowej obwodnicy Olesna chcielibyśmy połączyć z miastem. Mamy projekt, dość znacznej wartości 50 mln zł. I w tej chwili tutaj z panem marszałkiem Andrzejem Bułą uzgodniliśmy, iż z funduszy europejskich dla opolskiego będziemy ogłaszać przetarg w tym roku i chcielibyśmy rozpocząć to zadanie w roku przyszłym. To jest wejście do miasta drogi 487, praktycznie poprowadzone po nowym śladzie, aby zapewnić adekwatne parametry dojazdu do Olesna. Tych inwestycji jest naprawdę dużo. W roku bieżącym, a mieliśmy na to 250 mln. W roku przyszłym może to być choćby większa kwota.

Fot. melonik

Idź do oryginalnego materiału