WKD zwróci pasażerom pobrane pieniądze

8 godzin temu
-WKD wycofała się z pobierania opłat za zwrot biletów o nieaktualnej wartości nominalnej – poinformował Urząd Transportu Kolejowego. Potrącone pieniądze za bilety Przypomnijmy, iż 5 lutego 2025 roku spółka poinformowała, iż od 3 marca br. wprowadza nowe ceny za bilety jednorazowe oraz okresowe. Pojawiła się również informacja, iż pasażerowie, którzy mają bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej mogą je zwrócić w ciągu 6 miesięcy od daty zmiany cen, składając pisemną reklamację. Jak przekazuje Urząd Transportu Kolejowego, Warszawska Kolej Dojazdowa pobierała 10 procent odstępnego od należności za zwrócone bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej. Interwencja prezesa Urzędu Transportu Kolejowego W tej sprawie interweniował prezes Urzędu Transportu Kolejowego, który przeprowadził postępowanie wyjaśniające. Stwierdził, iż w tym przypadku spółka naruszyła przepisy prawa przewozowego, które regulują zasady pobierania odstępnego. Ponadto prezes UTK skierował do WKD pisemne ostrzeżenie o zakazie pobierania podobnych opłat w przyszłości. Spółka zobowiązała się zwrócić pasażerom pobrane kwoty. Planuje to zrobić do końca tego roku. WKD dokona zwrotu Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż dokonywać będzie zwrotu odstępnego, pobranego przy rozpatrzeniu reklamacji – czytamy na stronie przewoźnika. Spółka wyjaśnia, iż podróżnym, którzy jako formę zwrotu wskazali zwrot na numer rachunku bankowego, odstępne zostanie zwrócone w analogicznej formie. -W przypadku podróżnych, którzy wskazali jako formę zwrotu odbiór osobisty lub przekaz pocztowy, Spółka kontaktować się będzie indywidualnie w celu ustalenia dogodnej formy zwrotu – przekazuje WKD. Rozpatrywanie reklamacji będzie dokonywane chronologicznie w zależności od daty jej wpływu do spółki. -Sprawy, które nie zostały jeszcze rozpatrzone, uwzględniać będą już pełnowartościowy zwrot za bilet – zaznacza Warszawska Kolej Dojazdowa.
Idź do oryginalnego materiału