Wkrótce otwarcie nowej drogi w Lublinie. Budowa niespełna 1,1 km jej długości kosztował… blisko 100 mln złotych!

6 godzin temu
Zdjęcie: Napis „Witamy w Lublinie” na znaku o zmiennej treści na przedłużeniu ul. Lubelskiego Lipca '80


Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80

Zakończyły się prace przy rozbudowie ul. Lubelskiego Lipca ’80 w Lublinie. Inwestycja ma najważniejsze znaczenie dla dzielnicy Za Cukrownią oraz dla układu komunikacyjnego całego miasta.

Ułatwi dojazd do Dworca Lublin, obiektów sportowo-rekreacyjnych takich jak Arena Lublin i Park Ludowy, a także skróci czas przejazdu i odciąży okoliczne ulice.

Oddam, szukam, pozdrawiam, praca

Sprawdź, co oferują i czego szukają mieszkańcy Lublina

Zobacz posty

Dwa pasy i buspasy

Nowa trasa o długości około 1,1 km połączyła skrzyżowanie z ul. Diamentową i ul. Krochmalną z ul. Cukrowniczą, usprawniając zarówno ruch samochodowy, jak i transport publiczny.

Ulica została zaprojektowana jako dwujezdniowa, trzypasowa arteria z wydzielonymi buspasami. Wraz z nową nawierzchnią powstała kompleksowa infrastruktura techniczna — kanalizacja deszczowa, sieci sanitarne i wodociągowe, nowoczesne oświetlenie uliczne, chodniki oraz ścieżki rowerowe.

Przebudowane zostały również sąsiednie ulice: Ciepła, Włościańska, Przeskok i Dzierżawna. Dodatkowo, na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i Cukrowniczą zamontowano nowe sygnalizacje świetlne, które mają zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu.

Zobacz również

Wkrótce otwarcie nowej drogi w Lublinie. Budowa niespełna 1,1 km jej długości kosztował… blisko 100 mln złotych!

Uczniowie z Lublina rozpoczynają wakacje

Od lipca 300+ dla rodzin. Obywatele Ukrainy bez świadczenia

Wojsko zajmie szpital i uczelnie w Lublinie. Komunikat

Udogodnienia dla pieszych i osób z niepełnosprawnościami

Nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca ’80 to także poprawa dostępności dla pieszych, w tym osób z niepełnosprawnościami. Zastosowano obniżone krawężniki, odpowiednie szerokości chodników, płytki prowadzące oraz sygnalizację świetlną wyposażoną w przyciski sensorowe z funkcją dźwiękową i wibracyjną.

Blisko 100 mln złotych

Realizatorem inwestycji była firma Strabag. Koszt prac wyniósł 96 milionów złotych, z czego 65 milionów pochodziło z dofinansowania.

Jak zapowiada miasto, kierowcy pojadą nową drogą najpóźniej 7 lipca.

ZDJĘCIA

fot. Miasto Lublin
fot. Miasto Lublin
fot. Miasto Lublin
fot. Miasto Lublin
Idź do oryginalnego materiału