Wkrótce otwarcie odcinka S1 Brzeszcze – Oświęcim! – ZDJĘCIA

2 godzin temu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada, iż w drugiej połowie sierpnia chce udostępnić dla kierowców 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S1 Brzeszcze – Oświęcim wraz z 600-metrowym odcinkiem drogi krajowej nr 44.

Jak podkreśla GDDKiA odcinek Brzeszcze – Oświęcim będzie udostępniony po zakończeniu procedury odbiorowej. Jak podkreśla GDDKiA oprócz wspomnianego odcinka S1 i „krajówki” nr 44 planowane jest otwarcie kolejnego odcinka obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44.

– Łącznie od węzła Oświęcim na S1 do ronda na ul. Wojewódzkiej w Pławach oddamy także 4,1 km nowej drogi. Do czasu ukończenia budowy sąsiednich odcinków S1 Oświęcim – Bieruń i Bielsko-Biała Hałcnów – Dankowice oraz ostatniej części obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44, nowo oddana trasa będzie tymczasowo dostępna wyłącznie dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Wynika to z organizacji ruchu na drodze krajowej nr 44 w Oświęcimiu. Kierowcy wyjeżdżając z tego miasta oraz z Brzezinki i Pław poprzez rondo na ul. Wojewódzkiej w Pławach, dojadą do ekspresówki S1. Z kolei jadąc od strony S1, opuszczą ekspresówkę na węźle Oświęcim i dojadą do ronda na ul. Wolskiej, skąd będą mogli przejechać w prawo do Woli lub w lewo do Jedliny. Nie będzie możliwości podróży na wprost, przez most na Wiśle w kierunku Oświęcimia. Takie rozwiązanie zostało przygotowane przy współpracy z lokalnymi samorządami ze względu na remonty drogowe realizowane przez władze powiatu oświęcimskiego. Układ dróg lokalnych nie jest bowiem w stanie przyjąć takiej liczby samochodów, która mogłaby potencjalnie zjeżdżać z ekspresówki S1, gdyby został udostępniony przejazd do miasta – wyjaśnia GDDKiA.

Pozostała część S1 zostanie oddana do użytku pod koniec 2025 roku wraz z odcinkami: Bielsko-Biała Hałcnów – Dankowice oraz Oświęcim – Bieruń wraz z obwodnicą Bierunia, gdzie planowane jest udostępnienie do ruchu na zasadzie przejezdności i połączenia z drogi krajowej nr 44. Całkowite zakończenie prac przewidywane jest na trzeci kwartał 2026 roku. Pozwoli to na zniesienie ograniczenia ruchu pojazdów do 3,5 ton na S1. Pozostanie ono jedynie na odcinku DK44 przechodzącym przez Oświęcim i oddania ostatniej części obwodnicy tego miasta, co stanie się do połowy 2026 roku. Z kolei w połowie 2027 roku planowane jest zakończenie prac na ostatnim z czterech odcinków S1: Bieruń – Mysłowice Kosztowy. Wtedy dostępna będzie już cała ekspresówka S1 od Bielska-Białej do Mysłowic.

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

Idź do oryginalnego materiału