Władze miasta chcą odnowić trasę rowerową wzdłuż Chorzowskiej. Ruszył przetarg na pierwszy etap modernizacji

59 minut temu

Katowice przygotowują się do modernizacji jednego z najbardziej obleganych odcinków trasy rowerowej wzdłuż ul. Chorzowskiej.
Miasto ogłosiło przetarg na przebudowę fragmentu Regionalnej Trasy Rowerowej nr 602, która łączy granicę z Chorzowem z centrum.
To pierwszy krok w większym pakiecie inwestycji mających poprawić jakość infrastruktury dla rowerzystów.

Regionalna Trasa Rowerowa nr 602, biegnąca równolegle do ul. Chorzowskiej, zostanie gruntownie odnowiona. Jak informuje Miejski Zarząd Ulic i Mostów, przetarg dotyczy zaprojektowania i przebudowy kilku fragmentów pierwszego odcinka, od granicy z Chorzowem aż do centrum miasta.

Od ubiegłego roku rowerzyści korzystają z pierwszej katowickiej velostrady, a trasa 602 należy do najczęściej użytkowanych w mieście. Możemy podnieść jej standard i poprawić
bezpieczeństwo użytkowników
podkreśla Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Jako potwierdzenie zainteresowania trasą, władze miasta podają zamontowany przy ul. Stęślickiego licznik. Urządzenie naliczyło od początku roku już ponad 351 tys. przejazdów, co daje średnio ponad tysiąc rowerzystów dziennie.

Co obejmie przebudowa?

Modernizacji ma podlegać około kilometrowy fragment trasy, na którym konieczne jest zarówno uporządkowanie nawierzchni, jak i usprawnienie ruchu. Najbardziej odczuwalną zmianą będzie zastąpienie kostki granitowej gładkim asfaltem w rejonie granicy z Chorzowem, co ma poprawić płynność jazdy.
W okolicach Silesia City Center droga dla rowerów zostanie poszerzona, ponieważ jest to jeden z najbardziej obciążonych fragmentów całej trasy. Prace obejmą również przebudowę sygnalizacji świetlnej przy ul. Ściegiennego. Po modernizacji ma działać w oparciu o radarową detekcję rowerzystów, dzięki czemu przejazd ma być sprawniejszy i bezpieczniejszy. Dodatkowo uporządkowana zostanie infrastruktura pieszo-rowerowa prowadząca w stronę Parku Budnioka, a całość zyska nowe oznakowanie zarówno w formie pionowej, jak i poziomej. Z prac wyłączono te odcinki, które już wcześniej zostały wyasfaltowane lub znajdują się na terenach nienależących do miasta, jak fragment przy Silesia City Center.

Idź do oryginalnego materiału