Z nowym modelem Cayenne, który będzie miał swoją światową premierę 18 kwietnia 2023 r. podczas targów Auto Shanghai w Chinach, Porsche wprowadza przełomową koncepcję wnętrza. Porsche Driver Experience oznacza w pełni cyfrowy wyświetlacz, wszechstronną personalizację i intuicyjną obsługę. Otwiera także nowe możliwości interakcji, nie tylko dla kierowcy, ale także dla pasażera z przodu. Najważniejsze elementy sterujące zgrupowano wokół kierownicy. Ma to umożliwić zupełnie nowe, jeszcze bardziej intensywne wrażenia z jazdy.
Luksusowa kabina zaczerpnięta została z modelu Taycan, sportowego samochodu elektrycznego. Po raz pierwszy zastosowaną ją w modelu Porsche z silnikiem spalinowym. Obejmuje ona cyfrowy zestaw wskaźników w zakrzywionym i wolnostojącym ekranie z różnymi opcjami wyświetlania, przeprojektowaną konsolę centralną oraz kierownicę. Dźwignia automatycznej skrzyni biegów znajduje się teraz po prawej stronie kierownicy. To daje miejsce na konsoli centralnej dla dużego kontrolera klimatyzacji w eleganckim czarnym panelu. Pasażer z przodu także doświadcza nowego poziomu interakcji z pojazdem poprzez przeznaczony dla niego opcjonalny wyświetlacz.
Skupiony na kierowcy i interaktywny
Kokpit zawiera również nowe elementy interaktywne, które na nowy sposób ożywiają wrażenia z jazdy także dla pasażera. Licznik prędkości jest teraz w pełni cyfrowym, wolnostojącym, zakrzywionym wyświetlaczu o przekątnej 12,6 cala, który nie wymaga osłony, dzięki czemu prezentuje się nowocześnie i smuklej. W zależności od poziomu wyposażenia, kierowca może wybierać spośród aż siedmiu widoków prędkościomierza. Obrotomierz, nawigacja online, Night Vision Assist czy system wsparcia kierowcy 3D mogą wszystkie zostać wyświetlone na pierwszym planie. Dostępny jest także bardzo uproszczony widok i klasyczny tryb. Ten ostatni przenosi typowy projekt licznika Porsche do ery cyfrowej.
Kluczową cechą nowego Porsche Driver Experience jest adekwatna równowaga między elementami cyfrowymi i analogowymi. Wszystkie najważniejsze elementy sterowania również zgrupowano bezpośrednio wokół kierownicy. Typowo dla Porsche, nowy przycisk uruchamiania silnika znajduje się po lewej stronie kierownicy. Dźwignia zmiany biegów znajduje się teraz po prawej stronie kierownicy, między licznikiem prędkości a centralnym wyświetlaczem. Zostało to zrobione w celu uzyskania miejsca na konsoli środkowej dla nowych, dużych paneli sterowania klimatyzacją z analogowymi sterownikami i większą przestrzenią na przechowywanie. Porsche umieściło również całkowicie przebudowaną dźwignię sterowania systemami wspomagającymi kierowcę bezpośrednio na kierownicy w nowym Cayenne.
Nowa wielofunkcyjna kierownica z 911
Nowa wielofunkcyjna sportowa kierownica pochodzi z modelu 911. Została jednak całkowicie przeprojektowana w porównaniu z poprzednim modelem. Przełącznik trybów jazdy, który umożliwia wybór trybu Normal, Offroad, Sport i Sport Plus, jest standardowy i znajduje się bezpośrednio na kierownicy. Nowy przycisk przełączania funkcji i widoków licznika prędkości znajduje się również bezpośrednio na kierownicy, tak samo jak elementy sterowania opcjonalnym wyświetlaczem head-up.
Nowy panel klimatyzacji w Cayenne z powierzchnią ze szkła i czarnym panelem zapewnia szczególnie wysokiej jakości wygląd. Ustawień klimatyzacji można gwałtownie i intuicyjnie dokonywać na przejrzystej powierzchni. Połączenie rozpoznawania dotyku i sprzężenia zwrotnego z mechanicznymi przełącznikami klimatyzacji oraz fizycznym kontrolerem głośności zapewnia funkcjonalność, która jest zarówno haptyczna, jak i estetycznie przyjemna.
Wysokiej rozdzielczości centralny ekran o przekątnej 12,3 cala jest centrum zarządzania Porsche Communication Management (PCM). Jak dotychczas, kierowca może tutaj obsługiwać wiele funkcji jazdy, a także standardowe funkcje nawigacji i multimediów. Zupełnie nową funkcją w Porsche Cayenne jest opcjonalny zintegrowany 10,9-calowy ekran dla pasażera. Dodatkowy ekran dotykowy pozwala pasażerowi na odciążenie kierowcy, na przykład poprzez obsługę nawigacji lub wybór usługi multimedialnej. Specjalna folia zapewnia, iż wyświetlacz nie jest widoczny z siedzenia kierowcy. Oznacza to, iż filmy można odtwarzać na ekranie pasażera bez rozpraszania kierowcy.
Luksusowo i sportowo
Porsche Cayenne to najbardziej sportowe auto w swoim segmencie – także jego wnętrze to odzwierciedla. Całkowicie przeprojektowano całą deskę rozdzielczą, konsolę centralną i górną część wewnątrz drzwi. Pozioma linia deski rozdzielczej sprawia, iż wnętrze wygląda na jeszcze szersze. Elegancko zaprojektowane nawiewy ułożono w pionie w typowy dla Cayenne sposób. Po raz pierwszy Porsche zaprojektowało wszystkie wyloty powietrza w kokpicie bez żaluzji.
Chłodzone miejsce na przechowywanie telefona z funkcją ładowania indukcyjnego jest teraz standardem. Chłodzenie pozwala na optymalizację mocy ładowania do 15 W. Rozszerzona integracja usług internetowych zapewnia nowe sposoby interakcji, takie jak korzystanie z asystenta głosowego Siri do operowania funkcjami pojazdu. Nowe są również dwa porty USB-C w przednim schowku i kolejne dwa porty USB-C w tylnej części konsoli centralnej. Wszystkie porty USB zapewniają szybkie ładowanie. Przednie łączą również telefona z Porsche Communication Management (PCM). Aby sparować telefona z pojazdem, wystarczy zeskanować wyświetlany w PCM kod QR. Dostępne są wówczas liczne funkcje łączności, w tym Apple CarPlay® i Android Auto®, a także zintegrowane aplikacje, takie jak Spotify® i Apple Music®.
Dzięki nowej funkcji In-Car Video filmy można oglądać bezpośrednio w PCM za pośrednictwem dostawcy strumieniowego Screenhits TV. Zarówno na centralnym wyświetlaczu, gdy pojazd jest zatrzymany, jak i na wyświetlaczu pasażera podczas jazdy.
Informacja prasowa