- Jesteśmy w trakcie odbiorów technicznych około 600 nowych stojaków rowerowych w ponad 160 lokalizacjach – informuje Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Wspomniane lokalizacje to przede wszystkim placówki oświatowe, przedszkola i żłobki, miejsca użyteczności publicznej (takie jak przychodnie, biblioteki, urzędy), ważne punkty w sieci komunikacyjnej (przystanki), zielone tereny rekreacyjne czy budynki Towarzystwa Budownictwa Społecznego (TBS).
Mieszkańcy dzięki specjalnego formularza każdego roku wiosną składają swoje propozycje, które po przeanalizowaniu przez Biuro Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia stają się podstawą zbiorczego zamówienia, realizowanego w kolejnym roku kalendarzowym.
- Stojaki wskazane do montażu to niemal wyłącznie stojaki typu „U” w wersjach podstawowej i mini. Są bowiem najbardziej popularne i cenione za wygodny, uniwersalny kształt - wyjaśnia Jacek Sutryk.
Dodatkowe prace obejmowały montaż słupków i wysp separujących, a także wykonanie zabruków pod stojakami.
Dodajmy, iż Wrocław to jedno z najbardziej rowerowych miast w Polsce. Mieszkańcy mogą korzystać z ponad 1500 km przyjaznej infrastruktury, w której skład wchodzą również strefy uspokojonego ruchu czy trasy po wałach i parkach, a ponad 400 km tras dedykowanych jest stricte rowerzystom. W ubiegłym roku oddano do użytku ponad 20 km takiej nowej infrastruktury rowerowej. Stąd też miastu zależy, by coraz więcej osób przesiadało się na rowery, porzucając w ten sposób inne, nieekologiczne środki transportu.
A więcej rowerów wymusza więcej stojaków. Również dla tzw. elektryków. Ale już nie dla motorowerów, mających zdecydowanie większą moc silnika i mogących osiągać znacznie większe prędkości bez konieczności używania pedałów. Te pojazdy nie mogą poruszać się po infrastrukturze rowerowej, muszą mieć tablice rejestracyjne oraz ubezpieczenie OC.