„Wrocław na Dobrej Drodze” 2025 – kolejne ulice przejdą szybkie remonty.

6 dni temu
Zdjęcie: wroclaw na dobrej drodze


Małopolska, Gwarecka, Dokerska, Legnicka, Inżynierska – to tylko kilka ulic, które mają zostać wyremontowane w ramach kontynuacji programu „Wrocław na Dobrej Drodze” w 2025 roku.

Ulice i chodniki dla wielu wrocławian to priorytet, dlatego kontynuujemy rozpoczęty w ubiegłym roku program „Wrocław na Dobrej Drodze”. Dotyczy ulic z uszkodzoną nawierzchnia asfaltową. Tak gdzie widzimy dużo dziur spękań nie opłacają się punktowe naprawy tylko trzeba wymienić całą 5-10 cm warstwę ścieralną. Same wymiany w ramach tego programu są szybkie wiążą się z kilkutygodniowymi utrudnieniami w ruchu, ale rekompensuje je świetna nawierzchnia przez kolejnych 5-10 lat. Przeprowadzamy szybkie remonty tam, gdzie da się to zrobić, gdzie nie trzeba np. przebudowywać sieci podziemnych – poinformował prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, zapowiadając kolejną edycję „WNDD”.

„Wrocław na dobrej drodze” powstał na bazie doświadczeń z wcześniej realizowanych programów związanych z wymianami nawierzchni.

Jego ideą jest szybka poprawa stanu technicznego drogi, osiągana poprzez usunięcie frezarką górnych warstw nawierzchni – wiążącej i ścieralnej. W ich miejsce pojawiają się nowe warstwy asfaltobetonu przedzielone specjalną siatką, zwiększającą trwałość i poprawiającą nośność jezdni. Program Wrocław na dobrej drodze nie ogranicza się wyłącznie do jezdni, ma również specjalne pakiety obejmujące chodniki i zatoki autobusowe – tłumaczy Tomasz Staruchowicz, dyrektor Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

W pierwszej połowie 2024 roku między marcem a czerwcem miasto wyremontowało odcinki wrocławskich ulic takich jak Królewiecka, Kamienna, al. Hallera czy al. Karkonoska. W sumie pojawiło się na nich 12 km nowej nawierzchni.

W edycji jesiennej program objął ulice: Bierutowską, Bezpieczną, Lechitów, Gostyńską, Brodzką, Wolską, Marszowicką, Kozanowską, Bł. Czesława, Oławską, Mościckiego, Ołtaszyńską, Balonową, Na Grobli, Kuronia i Racławicką. W przypadku ulic Lechitów i Gostyńskiej, prace polegały nie na remoncie i zerwaniu starej nawierzchni, a na utwardzeniu drogi gruntowej poprzez położenie nawierzchni.

Edycja wiosenna i jesienna 2024 pozwoliły wyremontować i zabezpieczyć przed niekorzystnymi zimowymi warunkami w sumie 24 km jezdni, często stanowiących podstawowy układ komunikacyjny miasta. Koszt wszystkich remontów wyniósł w sumie prawie 47 mln zł (21,5 mln zł w edycji wiosennej i 25,4 w jesiennej).

W roku 2025 w ramach tego programu w planach jest remont ulic:

  1. Małopolska – od ul. Halickiej do ul. Wielkopolskiej, długość – 650 m, powierzchnia – 4,225 tys. m kw.
  2. Gwarecka i Dokerska – od ul. Kozanowskiej do Pilczyckiej, długość – 1 km, powierzchnia – 9 tys. m kw.
  3. Drzewieckiego – od Balonowej do Szybowcowej, długość – 980 m, powierzchnia ok. 6,9 tys. m kw.
  4. Legnicka – od ul. Legnickiej 49fs (okolice ul. Białowieskiej) do ul. Legnickiej 59 (okolice ul. Wejherowskiej), bez tarcz skrzyżowania z ul. Małopanewską. Długość 510 m, powierzchnia 5,1 tys. m kw.
  5. Inżynierska – jezdnia od al. Pracy do wiaduktu (ul. Krucza), długość 530 m, powierzchnia3,70 tys. m kw. Chodniki od al. Pracy do ul. Bzowej, długość – 330 m, powierzchnia – 660 m kw.
  6. Waligórskiego – od Powstańców Śląskich do Sudeckiej, długość 350 m, powierzchnia 2,450 tys. m kw.
  7. Czekoladowa – od ronda Cukrowników do ul. Francuskiej – długość 1,2 km, powierzchnia 8,4 tys. m kw.
  8. Moniuszki – od ul. Chopina do al. Paderewskiego, długość 550 m, powierzchnia 5,225 tys. m kw.
  9. Poleska – od ul. Kiełczowskiej do ul. Litewskiej, długość 500 m, powierzchnia 3,5 tys. m kw.

W tej chwili nie znamy jeszcze kosztów tych prac, bo jesteśmy przed ogłoszeniem przetargów wykonawczych. Nasze ubiegłoroczne doświadczenia pokazują, iż chęć zdobycia tych kontraktów przez wykonawców jest na tyle duża, iż nie wahają się składać ofert konkurencyjnych cenowo. W budżecie rajcy miejscy zabezpieczyli dla nas na ten cel około 20 mln zł. Po rozstrzygnięciu przetargów na remont wspomnianych lokalizacji będziemy wiedzieli, jakie kwoty możemy przeznaczyć na realizację remontów na kolejnych ulicach – mówi Tomasz Staruchowicz.

Drogi będące na razie na liście rezerwowej:

  1. Baciarellego – od ul. Żmichowskiej do ul. Olszewskiego, długość – 740 m, powierzchnia 7,4 tys. m kw.
  2. Krzywoustego – od Brucknera do mostu na Widawie + jezdnie równoległe (buspasy) + jezdnia przy CH Korona.
  3. Pl. Dominikański – tunel samochodowy północny (długość 600 m, powierzchnia 4,2 tys. m kw.) i południowy (długość 500 m, powierzchnia 3,5 tys. m kw.). Zakres: wymiana nawierzchni z siatką wzmacniającą i regulacją krawężników.
  4. Bajana – od ul. Bystrzyckiej do Szybowcowej, długość 1,06 km, powierzchnia 7,42 tys. m kw.
  5. Kozia – od Maślickiej do Białostockiej, długość 800 m, powierzchnia 5,6 tys. m kw.

Teraz Zarząd Dróg i utrzymania miasta przystąpi do rozpisywania przetargów, po podpisaniu umów wykonawcy będą mogli przystąpić do remontów.

Foto: mat. prasowe

Idź do oryginalnego materiału