Dobiegają końca prace na ostatnich wrocławskich ulicach z programu Wrocław na Dobrej Drodze 2025, opartego na wymianie górnych warstw zniszczonej nawierzchni bitumicznej. Nowa, szczelna i zimoodporna nawierzchnia z asfaltobetonu, wzmocniona specjalną siatką pojawiła się w tej edycji w 19 lokalizacjach.
– Bardzo niejednorodny jakościowo stan podbudowy na kilku ulicach poskutkował koniecznością jej całkowitej lub częściowej wymiany (Waligórskiego, Bajana, Drzewieckiego, Moniuszki, Nefrytowa). Na kilku ulicach remontem objęto również chodniki zgodnie z wcześniejszym planem (Bacciarellego, Inżynierska, Waligórskiego), lub jako konieczne roboty dodatkowe (Czekoladowa, Nefrytowa) – wylicza ZDiUM.
Na ulicy Krzywoustego ostatni etap naprawy jezdni zakończono z początkiem grudnia. W ciągu najbliższych dni zostaną oddane do użytkowania po remoncie ulice: Moniuszki, Bacciarellego i Nefrytowa.
Moniuszki – powrót ruchu dwukierunkowego z dniem 20.12 br. Elementy bezpieczeństwa ruchu mają na razie charakter tymczasowy, zgodnie z ostatnią dyspozycją konserwatora wszystkie wysepki i azyle mają być wykonane w technologii kamiennej (zamiast gotowych plastikowo – gumowych prefabrykatów) i zostaną wykonane już w nowym roku.
Bacciarellego – przywrócenie ruchu na wyremontowanych zatokach postojowych również zaplanowano na 20.12 br. Przejezdność była utrzymywana cały czas trwania prac, ruch dwukierunkowy odbywał się dwoma wolnymi pasami jezdni.
Nefrytowa – ostatnie prace bitumiczne odbędą się 22 i 23.12 br. Z oddaniem drogi do ruchu w nocy z 23/24.12
WNDD 2025 to 19 ulic, ponad 14 km i prawie 32,5 mln zł:
- ul. Czekoladowa(od ronda Cukrowników do ul. Francuskiej),
- ul. Nefrytowa (od ul. Szmaragdowej do ul. Brylantowej),
- ul. Dokerska i Gwarecka(od ul. Kozanowskiej do ul. Pilczyckiej),
- ul. Drzewieckiego (od ul. Balonowej do ul. Szybowcowej),
- ul. Horbaczewskiego (od ul. Balonowej do Ronda Szomańskiego),
- ul. Kozia (od ul. Maślickiej do ul. Białostockiej),
- ul. Inżynierska (jezdnia i chodnik od Al. Pracy do wiaduktu ul. Krucza),
- pl. Dominikański (jezdnie w dwóch tunelach),
- ul. Legnicka (od ul. Legnickiej 49F do ul Legnickiej 51)
- ul. Małopolska i Halicka (od ronda do ul. Wielkopolskiej)
- ul. Moniuszki (od ul. Chopina do Al. Paderewskiego),
- ul. Śniadeckich (od ul. Kochanowskiego do ul. Chopina),
- ul. Bacciarellego (od ul. Żmichowskiej do ul. Olszewskiego) wraz z chodnikiem po stronie południowej oraz zatokami postojowymi,
- ul. Waligórskiego (od ul. Powstańców Śląskich do ul. Sudeckiej) jezdnia plus CPR i chodnik,
- ul. Bajana (od ul. Bystrzyckiej do ul. Szybowcowej).
- ul. Poleska (od ul. Kiełczowskiej do ul. Litewskiej wraz z pętlą autobusową),
- ul. Krzywoustego( jezdnia wylotowa od ul. Brucknera do mostu na Widawie, dwa przystanki oraz fragmenty buspasa po stronie parkingu przy CH Korona).
– Od swojej pierwszej edycji program wymian nawierzchni sukcesywnie ewoluuje, z roku na rok rozszerzamy zasięg remontów o kolejne osiedla zwiększając równocześnie nakłady finansowe. W roku 2021 zaczynaliśmy od trzech lokalizacji za kwotę 2,3 mln zł. Wraz z kończącą się właśnie edycją WNDD2025 poprawiony został stan ulic za kwotę przekraczającą 80 mln zł – podkreśla ZDiUM.
To jednak nie koniec, bo jeszcze w listopadzie br. rozpoczęła się następna edycja WNDD 2025/2026, która obejmuje remont 8 ulic o łącznej długości ponad 6 km, z budżetem na poziomie prawie 15 mln złotych.
Na dwóch ulicach prace realizowane są (Powstańców Śląskich, Łużycka) a na trzeciej już się zakończyły (Ślężna). W pozostałych lokalizacjach prace wystartują z początkiem przyszłego roku.
Odcinki wybrane do remontu to:
- ul. Ślężna – jezdnia wschodnia od Jaworowej do A. Krajowej,
- ul.Powstańców Śląskich – od al. Hallera do ul. Krzyckiej wybrane odcinki obydwu jezdni,
- al. Karkonoska – od ul. Wyścigowej do rzeki Ślęzy,
- ul. Kiełczowska – od ul. Mulickiej do ul. Poleskiej,
- ul. Ks. Piotra Skargi – od ul. Podwale do pl. Dominikańskiego,
- ul. Żernicka – od obwodnicy do ul. Jerzmanowskiej,
- ul. Grabiszyńska – od ul. Fiołkowej do cmentarza.

2 godzin temu