–Myślę, iż to wschodnia część miasta czeka na tramwaj na Swojczyce, który będzie miał swoją pętlę przy cmentarzu św. Jacka. To tam będzie urządzony Park&Ride, będzie kończył swój bieg tramwaj i rozpoczynał w kierunku centrum. Zostanie przedłużona trasa od dzisiejszej pętli autobusowo-tramwajowej na Sępolnie. Tam zaczniemy budować tę trasę. Pętla ta, którą znamy dzisiaj zostanie przebudowana. Powstanie ponad 2 km trasy w kierunku Swojczyc, po to, aby skomunikować w ten sposób wschodnią część Wrocławia – mówi Bartosz Nowak, Wrocławskie Inwestycje.
–Mam nadzieję, iż tak będzie, bo dużo planów tu już było, ale co z tego wyszło, nie wiadomo. Jak widać tam dalej na Magellana coś tam budują. Tak iż jest szansa, iż biedni ludzie, którzy muszą łapać autobus 115 i jechać na swoje osiedle będą mogli bezpośrednio dojechać do domu bez przesiadania się, bo tu jest niebezpiecznie – mówi Piotr, mieszkaniec Wrocławia.
–Są korki straszne i tam się rozbudowało bardzo osiedle i myślę, iż choćby konieczna jest ta nowa trasa – zaznacza Anita, mieszkanka Wrocławia.
–Na pewno będzie przydatna, bo ja tu mieszkam bardzo długo. Jest komunikacja autobusowa dobra, bo jeździ co 10 min, ale tam dalej jest rozbudowane osiedle Olimpia Port, gdzie mieszka 10 tys. osób i jeszcze teraz tam dobudowali. Tak iż naście tysięcy będzie – mówi Stanisław, mieszkaniec Wrocławia.
–Jestem za tym, bo tu nie ma wiele autobusów. W sumie tutaj bezpośrednio z miasta jest jeden i dwie linie jeszcze prywatne, które jeżdżą w sumie stosunkowo rzadko.
–Czyli w tej chwili jest utrudniony dojazd na przykład do centrum?
–Jest. Oczywiście też zależy kiedy, bo są poszczególne godziny, kiedy rzeczywiście nie ma wielu – mówi Dawid, mieszkaniec Wrocławia.
W ramach przetargu na budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Swojczyce swoje oferty złożyło 10 firm. Wybrany wykonawca będzie miał na realizację zadania 24 miesiące.
–Jak rozstrzygniemy przetarg, wtedy oczywiście wszyscy nabiorą różnych praw. Mamy tu różne doświadczenia. Mówię tu oczywiście o wykonawcach, którzy będą mogli się odwołać od naszych decyzji i podnieść argumenty po to, aby udowodnić, iż z jakiegoś powodu ich oferta była lepsza. Nie jest to pewną regułą, natomiast jest taka możliwość i to niestety wpłynie na termin rozpoczęcia tej realizacji, ponieważ minimum miesiąc potrwa taka procedura, bo każdy będzie musiał zapoznać sie z tym materiałem i on będzie musiał zostać rozstrzygnięty na korzyść jednej ze stron – dodaje Bartosz Nowak, Wrocławskie Inwestycje.
Planowo pierwszy tramwaj z Sępolna na Swojczyce ma pojechać w 2027 roku.